Alandi, Shivajinagar’da son altı ayda hava kirliliği arttı

hulya

New member
Shivajinagar ve Alandi bölgelerinde araç emisyonları ve inşaat faaliyetleri kirlilik seviyelerini artırmaktadır. Hava kalitesi verilerine göre bu iki bölge en yüksek hava kirliliği seviyelerine sahipken, Merkezi Kirlilik Kontrol Kurulu’ndan (CPC) alınan verilere göre şehrin geri kalanı bu yılın Ocak ayından bu yana iyi hava kalitesine sahip olmaya devam ediyor.


Shivajinagar ve Alandi bölgelerinde araç emisyonları ve inşaat faaliyetleri kirlilik seviyelerini artırmaktadır. (TEMSİLCİ GÖRSEL)

Shivajinagar bölgesi için hava kalitesi endeksi (AQI) Ocak’ta 172, Şubat’ta 161, Mart’ta 127 ve Nisan’da 93 idi ve Mayıs ve Haziran’da yeniden 100’ün üzerine çıkarak standart 80-100’ün üzerinde.

Alandi bölgesinde Ocak ve Haziran ayları arasında daha yüksek bir kirlilik seviyesi de kaydedildi ve kirletici PM 10 en yaygın olanıdır. Partikül madde (PM) seviyeleri Ocak’ta 239 mikrogram/metreküpte 10, Şubat’ta 189 ve Mart’ta 107 ve Nisan’da 89 mikrogram olarak ölçüldü. Artış, Nisan ortasında başladı ve Mayıs ayında metreküp başına 100 mikrogram olan standart sınırı aştı. Ancak, Haziran ayına ait en son veriler henüz güncellenmedi.

Son zamanlarda, Shivajinagar ve Alandi de dahil olmak üzere Pune’un birçok bölgesindeki şiddetli yağmurlar, kirletici emisyonlarda düşüşe neden oldu. 28 Haziran Çarşamba günü, Shivajinagar için AQI, “tatmin edici” bir seviye olan öğlene kadar 84’te kaldı. 27 Haziran ile öğlen 12 arasında, AQI ana kirletici olarak karbon monoksit (CO) ile 103 “orta” olarak ölçüldü.

Alandi bölgesinde, AQI 27 ve 28 Haziran öğlen 12 itibarıyla “yeterli” bir seviyede 79 olarak kaydedildi. Aynı dönemde diğer bölgelerde hava kalitesi kaydedildi: Pashan (44), Katraj (64), Niğdi (79) ve Lohegaon (83). Ancak Kothrud ve Hadapsar’daki AQI verileri güncellenmedi.

Merkezi Kirlilik Kontrol Kurulu’na (CPCB) göre, Çarşamba günü saat 13:39 itibariyle Pune’daki genel hava kalitesi 101 AQI ile “ılımlı” idi. Ancak, şehirdeki en büyük alanlarda daha düşük hava kirliliği seviyeleri kaydedildi.

Shivajinagar’da CO ana kirleticiydi ve uzmanlara göre arabalar, kamyonlar ve fosil yakıt yakan diğer araç ve makineler bu kirleticinin ana kaynağı.

Alandi’de PM 10, özellikle inşaat işleri, yol tozu, tarımsal atıkların yakılması vb. nedeniyle önemli bir kirlilik kaynağı haline geldi.

SAFAR-IITM Proje Müdürü BS Murthy şunları söyledi: “Shivajinagar’da trafik ve inşaat faaliyetleri hava kirliliğinin ana kaynaklarıdır ve Alandi’de PM 10, hava kirliliğinin ana kaynağı gibi görünmektedir.” Bu alandaki hava kirliliğinin nedenini tespit etmek.”

Eylül 2022’nin başlarında, şehir merkezli Hindistan Otomotiv Araştırma Derneği (ARAI), Pune Bölgesi için kirletici envanterine dayalı bir rapor yayınladı. PM2.5, PM10, CO, kükürt dioksit (SO2) ve nitrojen oksitler (NOX) olmak üzere beş ana kirletici vurgulanmıştır.

ARAI tarafından belirlenen kaynağa göre, CO için dağılım – trafik – %61, endüstri – %18, konut – %8, tarımsal atık yakma – %5 ve PM 10 için dağılım – yol tozu – %35’tir. , inşaat ve ilgili sektörler – %23, sanayi – %14, ulaşım %10, tarımsal atık yakma – %6, konut – %4.

Pune Municipal Corporation’ın (PMC) Çevre Sorumlusu Mangesh Dighe, “Alandi bölgesindeki hava kirliliği durumunun farkında değilim, ancak Shivajinagar’da metro inşaat çalışmaları ve araç emisyonları ana nedendir” dedi.

“Metro çalışmalarının tamamlanması zaman alacak, ancak toplu taşımayı iyileştirmek ve sonuçta sadece Shivajinagar’da değil, diğer alanlarda da hava kalitesi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olmak önemlidir” dedi.

“Shivajinagar aynı zamanda her yönden gelen büyük hacimli trafiğin olduğu bir ana yol. Ancak devam eden metro çalışmaları nedeniyle yolun genişliği kısmen azalıyor ve özellikle karşılama saatlerinde trafik sıkışıklığına neden oluyor” dedi.

NGO Parisar’da kıdemli hava kalitesi programı yetkilisi Sharmila Deo şunları söyledi: “Hem Shivajinagar hem de Alandi bölgeleri genellikle daha yüksek kirlilik seviyelerine sahiptir. Shivajinagar’daki araç emisyonları yüksek ama Alandi’deki kirliliğin tam kaynağını bulmamız gerekiyor.”