Şehirde artan sayıda elektrikli araç (EV) ile EV pil atıkları, cep telefonları, dizüstü bilgisayarlar, bilgisayarlar ve diğer elektronik cihazların yanı sıra giderek daha fazla e-atık kategorisine giriyor. Uzmanlara göre, döngüsel bir ekonomi veya Genişletilmiş Üretici Sorumluluğu (EPR), EV pil atıklarının bertaraf edilmesi için seçenekler olarak ortaya çıkabilir, ancak ilgili yönergeler merkezi hükümet tarafından belirlenecektir.
EPR modeli kapsamında, EV pil atığı üreticilerin sorumluluğundadır ve üreticiler potansiyel olarak pilin yeniden kullanımı için yeni teknolojiler benimsiyor. Döngüsel bir ekonomide ise elektrikli araçların pilleri farklı amaçlar için kullanılabilir. (TEMSİLCİ FOTOĞRAF)
Pune Municipal Corporation’ın (PMC) çevre sorumlusu Mangesh Dighe, elektrikli araç pillerinin şu anda beş ila altı yıllık bir ömre sahip olduğunu, ancak teknoloji ilerledikçe bunun artabileceğini söyledi. EV pil atıklarının PMC düzeyinde bertaraf edilmesi için somut bir plan bulunmamakla birlikte, merkezi düzeyde döngüsel ekonomi ve EPR (şu anda plastik atık için kullanılmaktadır) seçenekler olarak ortaya çıkabilir. EPR modeli kapsamında, EV pil atığı üreticilerin sorumluluğundadır ve üreticiler potansiyel olarak pilin yeniden kullanımı için yeni teknolojiler benimsiyor. Döngüsel bir ekonomide ise elektrikli araçların pilleri farklı amaçlar için kullanılabilir.
SWaCH Direktörü Harshad Barde’ye göre, “kullan ve at” modeli, yalnızca eski/kullanılmayan şeylerin değil, aynı zamanda nispeten yeni/hala kullanılan şeylerin de atıldığı daha fazla e-atığın oluşmasına katkıda bulunabilir. kullanımı vatandaşlar tarafından atılmaktadır.
“SWaCH olarak, e-atık da dahil olmak üzere atığın toplandığı ‘V Collect’ adlı bir atık toplama kampanyası yürütüyoruz. Daha sonra tesislerimizde ayrıştırılır ve e-atık Maharashtra Kirlilik Kontrol Kurulu’na (MPCB) kayıtlı geri dönüştürücülere teslim edilir” dedi.
“Son yıllarda e-atık üretiminde artan bir eğilim gördük. 2022’de e-atık toplama nispeten daha azdı, ancak Temmuz 2023’e kadar toplanan e-atık miktarı 2022’deki miktarın neredeyse yarısı kadar. Noel döneminden sonra eylem yoğunlaştıkça miktarın artmaya devam etmesi bekleniyor.” dedi ozan.
EPR modeli kapsamında, EV pil atığı üreticilerin sorumluluğundadır ve üreticiler potansiyel olarak pilin yeniden kullanımı için yeni teknolojiler benimsiyor. Döngüsel bir ekonomide ise elektrikli araçların pilleri farklı amaçlar için kullanılabilir. (TEMSİLCİ FOTOĞRAF)
Pune Municipal Corporation’ın (PMC) çevre sorumlusu Mangesh Dighe, elektrikli araç pillerinin şu anda beş ila altı yıllık bir ömre sahip olduğunu, ancak teknoloji ilerledikçe bunun artabileceğini söyledi. EV pil atıklarının PMC düzeyinde bertaraf edilmesi için somut bir plan bulunmamakla birlikte, merkezi düzeyde döngüsel ekonomi ve EPR (şu anda plastik atık için kullanılmaktadır) seçenekler olarak ortaya çıkabilir. EPR modeli kapsamında, EV pil atığı üreticilerin sorumluluğundadır ve üreticiler potansiyel olarak pilin yeniden kullanımı için yeni teknolojiler benimsiyor. Döngüsel bir ekonomide ise elektrikli araçların pilleri farklı amaçlar için kullanılabilir.
SWaCH Direktörü Harshad Barde’ye göre, “kullan ve at” modeli, yalnızca eski/kullanılmayan şeylerin değil, aynı zamanda nispeten yeni/hala kullanılan şeylerin de atıldığı daha fazla e-atığın oluşmasına katkıda bulunabilir. kullanımı vatandaşlar tarafından atılmaktadır.
“SWaCH olarak, e-atık da dahil olmak üzere atığın toplandığı ‘V Collect’ adlı bir atık toplama kampanyası yürütüyoruz. Daha sonra tesislerimizde ayrıştırılır ve e-atık Maharashtra Kirlilik Kontrol Kurulu’na (MPCB) kayıtlı geri dönüştürücülere teslim edilir” dedi.
“Son yıllarda e-atık üretiminde artan bir eğilim gördük. 2022’de e-atık toplama nispeten daha azdı, ancak Temmuz 2023’e kadar toplanan e-atık miktarı 2022’deki miktarın neredeyse yarısı kadar. Noel döneminden sonra eylem yoğunlaştıkça miktarın artmaya devam etmesi bekleniyor.” dedi ozan.