Pune: 16 Ocak 1936'da Akola Bölge Müdürü Purushottam Vinayak Marathe, Makar Sankranti vesilesiyle Hujurpaga Okulu tesislerinde toplanan kadınlara hitap etti. Etkinlik, üyelerini ülkeye hizmet ederken nasıl iyi bir anne ve eş olunacağı konusunda eğitmeyi amaçlayan bir kadın grubu tarafından düzenlendi.
Daha sonraki kaynaklar West St Peter's, Raisin des Carmes ve 'Poonah Grape' arasındaki ayrım konusunda belirsizdi. 20. yüzyılda birçok botanikçi ve bahçıvan, üç çeşidi Lombardiya üzümüyle eşanlamlı olarak görmeye başladı. (Getty Images/iStockphoto (TEMSİLCİLİK GÖRSEL))
Marathe, 20 yıl boyunca Akola, Jabalpur ve Amravati gibi şehirlerde hapishane gardiyanı olarak görev yaptı ve hükümlülerin yardımıyla hapishane binasında geniş bir bahçe oluşturmak için özel çaba gösterdi. Hindistan ve Avrupa'da yayınlanan bahçecilik üzerine çeşitli kitapları okuyarak edindiği bilgileri, çalıştığı hapishanelerde bahçeler ve çiftlikler oluşturmak için kullandı.
Amazon indirim sezonu geldi! Şimdi kendinize davranın ve tasarruf edin! buraya tıklayın
Lahana ve karnabahar yetiştiriciliği ile üzüm, şeftali, portakal gibi meyvelerin yetiştirilmesi üzerine bir kitap yazıp yayımlamıştı. Hujurpaga'da dinleyicilere hitaben, meyvelerin besinsel değerinin kanıtlandığını ve eğitimli erkeklerin düzenli beslenmeye taze meyve ve sebzelerin dahil edilmesi gerektiğini anladığını ve kadınların da bunu takip etmesinin zamanının geldiğini belirtti. Onlara meyve yemenin sağlıkları açısından önemli olduğunu anlattı; Ancak sağlığınıza dikkat ederseniz iyi bir eş ve anne olabilir ve ülkeye hizmet edebilirsiniz.
Yerli Amerikalıların 20. yüzyılda çok fazla meyve yediği bilinmiyordu. DR Gadgil ve VR Gadgil'e (Poona'da Meyve Pazarlama Araştırması, 1933) göre, Bombay gibi bir şehirde bile meyve ve sebze satışı, kişi başına günde 5 ons'a kıyasla yalnızca yarım ons (oz) idi. Londra'da ve New York'ta bir pound (16 ons).
Marathe, sağlığa olumlu etkileri olan üzüm ve portakal gibi mevsim meyvelerinden özellikle bahsetti.
Sir Evan Napean 1812'de Bombay Valisi olduğunda en sevdiği hobisi olan bahçecilikle uğraşmaya karar verdi. 10 Nisan 1814'te İngiliz doğa bilimci, botanikçi ve doğa bilimlerinin destekçisi Sir Joseph Banks'e yazdığı bir mektupta Napean, dikkatinin öncelikle meyve ağaçları, çiçekli çalılar, bitkiler vb. ve çiçeklerin toplanmasına yönlendirildiğini belirtti; ve bu “favori konu”nun peşinde koşmak için hiçbir çabadan veya masraftan kaçınmadığını, İngiltere'de kabul edilebilir olduğunu düşündüğü her şeyi zaman zaman evine gönderdiğini söyledi.
1814'te Napean, Bombay'a “Poonah üzümü” adı verilen bir üzüm çeşidini tanıttı. Asma, Poona'ya 1805 yılında şehre 52 km uzaklıktaki bir köy olan Shiroor'dan Binbaşı Lock tarafından getirildi. Başlangıçta İran'dan Surat yoluyla Aurangabad'a ve oradan da başarılı bir şekilde yetiştirildiği Poona ve çevresine getirildiğine inanılıyordu. Lock, meyvenin en yüksek kalitede olduğunu belirledikten sonra ona “Poonah üzümü” adını verdi. Kısa süre sonra Poona'nın içinde ve çevresinde geniş bir alan asma tarafından ele geçirildi.
Napean, Ocak 1813'te Kaptan Digby'nin gözetiminde “Poonah üzümü” asmalarından bazılarını Fulham'daki bir fidanlığa ve “Cornwallis” gemisindeki Banks'e gönderdi. Çeşitliliği İngiliz bahçelerine tanıtmak için yapılan çok sayıda girişim başarısız oldu. Napean neredeyse her gemiye asma göndererek en büyük desteği sağladı. 1817'de nihayet İngiltere'de canlı bir bitki elde edildi; bu bitki, Spring Grove'da Bay Isaac Oldaker'ın bakımı altında iyice yerleşti ve tam verimli duruma ulaştı.
“Poonah üzümünün” salkımları büyük, iyi omuzlu ve sivri uçluydu. Meyve oval, güneşe tamamen maruz kaldığında koyu kırmızı, gölgede soluk ve etlidir; nadiren her birinde ikiden fazla tohum bulunur. Tatlıydı ama çok sulu değildi. Bu geç bir çeşitti ve olgunlaşmak için İskenderiye Muscat'ı kadar yüksek bir sıcaklık gerekiyordu.
“Poonah üzümü” güzeldi ama “ikinci kalite” olarak kabul ediliyordu. Napean'a göre en iyi üzümler Kabil'den geliyordu. Banks'e yazdığı bir mektupta, “Scindia Vekili”nin Kabil'de meyveyi tattığını ve tadına hayran kaldığını belirtti. 'Vakil' ona daha önce tattığı gibi bir şey olmadığını ve meyveyi Poona ve Bombay'a tanıtmak istediğini söyledi. Türün Poona'ya “Scindia Vekili” aracılığıyla Kabil'den getirildiğine dair herhangi bir kanıt bulamadım.
“Poonah üzümü” 1830'ların sonlarında Amerika kıyılarına ulaştı. İngiltere ve Amerika'daki bazı bahçıvanlar “Poonah üzümlerini” en iyi geç mahsul olarak görüyorlardı. Özgürce büyüyorlardı, bu da onlara büyük bir hasadın üstesinden gelme gücünü veriyordu; Odunlarının yazın erken olgunlaşmasına izin verdiler, bu da ertesi yıl meyve üretimini olumlu etkiledi. Yapraklar kış boyunca yaz aylarındaki kadar taze ve yeşil kalıyordu, aynı zamanda asmalar büyümeye devam ederek sonbahar ve kış aylarında mükemmel meyve verebiliyordu. Meyve olgunlaştıktan sonra, yaprakların taze ve yeşil olması, sararıp dökülmesine kıyasla, büzüşmeden veya çürümeden önce daha uzun süre asılı kalırdı.
Bununla birlikte, John Claudius Loudon'un 1824 tarihli “Bahçecilik Ansiklopedisi”, “Poonah üzümünün” yeni ve daha iyi bir çeşit olarak adlandırılmasına itiraz etti ve “bilinmeyen bir süre boyunca” fidanlıkta bulunduğunu belirtti. James Powell, 1852'de Philadelphia Çiçekçi ve Bahçıvanlık Dergisi'nde Poonah üzümü ile Batı St. Peter üzümünün aynı olduğunu yazdı. Aziz Peter, 19. yüzyılda İngiliz anaokulları tarafından kullanılan yaygın bir takma addı.
“Bir Bahçıvan” 1841'de The Gardeners' Chronicle, Cilt 1'de “Poonah üzümünün” Raisin des Carmes olduğunu yazdı. Ancak William Kenrick 1842'de yazdığı “The New American Orchardist” adlı eserinde iki çeşidin farklı olduğunu açıkça belirtmişti.
Daha sonraki kaynaklar West St Peter's, Raisin des Carmes ve 'Poonah Grape' arasındaki ayrım konusunda belirsizdi. 20. yüzyılda birçok botanikçi ve bahçıvan, üç çeşidi Lombardiya üzümüyle eşanlamlı olarak görmeye başladı.
19. yüzyılın sonlarında Avrupa'dan Hindistan'a çeşitli üzüm çeşitleri ithal edildi. Bunlardan bir kısmı Bombay Başkanlığı döneminde yerel çeşitlere aşılandı. Avrupa üzümleri Hint meyvelerinden üstün görülüyordu ve Avrupalılar tarafından tercih ediliyordu.
Poona'daki üzümlerin kalitesinden memnun olmayan bazı Avrupalılar, kışın gelmesiyle birlikte meyveleri Nasik'ten alıp jöle yapmaya başladılar. Üzümler kısa ömürlüydü ve şarap yapılmadığı sürece evde muhafaza edilmesi kolay değildi. Üzüm jölesi en popüler meyve konservelerinden biriydi; evin hanımının üzümleri muhafaza etmesine olanak tanırken aynı zamanda çocukların da keyifle seveceği bir şey haline geliyordu. Bombay Başkanlığı'nda Avrupalı ev hanımları üzümleri on beş-yirmi gün yarı kuruyana kadar güneşte bekleterek Brok adlı bir şarap hazırladılar. Daha sonra meyve suyu sıkıldı ve olağan şarap işlemi gerçekleştirildi.
O gün Marathe'nin konuşmasının ardından bir grup kadın guava, portakal ve Hint hünnap gibi meyvelerin kullanıldığı bazı tarifler gösterdi. Bunlardan biri portakal dilimlerinin ince şeker şurubuna batırıldığı “Santryacha Sudharas”tı. Seyircilere mevsiminde portakal yerine üzüm ekleyebileceğiniz söylendi.
Poona, 20. yüzyılda asmalarını yavaş yavaş kaybetti. “Poonah üzümü”, botanikçi ve botanik illüstratörü William Hooker tarafından, yetiştirilen meyvelerin isimlendirilmesine katkıda bulunmayı standartlaştırmaya yardımcı olmak için Kraliyet Bahçıvanlık Derneği tarafından görevlendirilen “Hooker's Fruits” adlı on ciltten birinde sulu boyayla basılarak ölümsüzleştirildi.
Chinmay Damle bir araştırmacı ve yemek aşığıdır. Burada Pune'un yemek kültürü hakkında yazıyor. Kendisiyle [email protected] adresinden iletişime geçilebilir.
Daha sonraki kaynaklar West St Peter's, Raisin des Carmes ve 'Poonah Grape' arasındaki ayrım konusunda belirsizdi. 20. yüzyılda birçok botanikçi ve bahçıvan, üç çeşidi Lombardiya üzümüyle eşanlamlı olarak görmeye başladı. (Getty Images/iStockphoto (TEMSİLCİLİK GÖRSEL))
Marathe, 20 yıl boyunca Akola, Jabalpur ve Amravati gibi şehirlerde hapishane gardiyanı olarak görev yaptı ve hükümlülerin yardımıyla hapishane binasında geniş bir bahçe oluşturmak için özel çaba gösterdi. Hindistan ve Avrupa'da yayınlanan bahçecilik üzerine çeşitli kitapları okuyarak edindiği bilgileri, çalıştığı hapishanelerde bahçeler ve çiftlikler oluşturmak için kullandı.
Amazon indirim sezonu geldi! Şimdi kendinize davranın ve tasarruf edin! buraya tıklayın
Lahana ve karnabahar yetiştiriciliği ile üzüm, şeftali, portakal gibi meyvelerin yetiştirilmesi üzerine bir kitap yazıp yayımlamıştı. Hujurpaga'da dinleyicilere hitaben, meyvelerin besinsel değerinin kanıtlandığını ve eğitimli erkeklerin düzenli beslenmeye taze meyve ve sebzelerin dahil edilmesi gerektiğini anladığını ve kadınların da bunu takip etmesinin zamanının geldiğini belirtti. Onlara meyve yemenin sağlıkları açısından önemli olduğunu anlattı; Ancak sağlığınıza dikkat ederseniz iyi bir eş ve anne olabilir ve ülkeye hizmet edebilirsiniz.
Yerli Amerikalıların 20. yüzyılda çok fazla meyve yediği bilinmiyordu. DR Gadgil ve VR Gadgil'e (Poona'da Meyve Pazarlama Araştırması, 1933) göre, Bombay gibi bir şehirde bile meyve ve sebze satışı, kişi başına günde 5 ons'a kıyasla yalnızca yarım ons (oz) idi. Londra'da ve New York'ta bir pound (16 ons).
Marathe, sağlığa olumlu etkileri olan üzüm ve portakal gibi mevsim meyvelerinden özellikle bahsetti.
Sir Evan Napean 1812'de Bombay Valisi olduğunda en sevdiği hobisi olan bahçecilikle uğraşmaya karar verdi. 10 Nisan 1814'te İngiliz doğa bilimci, botanikçi ve doğa bilimlerinin destekçisi Sir Joseph Banks'e yazdığı bir mektupta Napean, dikkatinin öncelikle meyve ağaçları, çiçekli çalılar, bitkiler vb. ve çiçeklerin toplanmasına yönlendirildiğini belirtti; ve bu “favori konu”nun peşinde koşmak için hiçbir çabadan veya masraftan kaçınmadığını, İngiltere'de kabul edilebilir olduğunu düşündüğü her şeyi zaman zaman evine gönderdiğini söyledi.
1814'te Napean, Bombay'a “Poonah üzümü” adı verilen bir üzüm çeşidini tanıttı. Asma, Poona'ya 1805 yılında şehre 52 km uzaklıktaki bir köy olan Shiroor'dan Binbaşı Lock tarafından getirildi. Başlangıçta İran'dan Surat yoluyla Aurangabad'a ve oradan da başarılı bir şekilde yetiştirildiği Poona ve çevresine getirildiğine inanılıyordu. Lock, meyvenin en yüksek kalitede olduğunu belirledikten sonra ona “Poonah üzümü” adını verdi. Kısa süre sonra Poona'nın içinde ve çevresinde geniş bir alan asma tarafından ele geçirildi.
Napean, Ocak 1813'te Kaptan Digby'nin gözetiminde “Poonah üzümü” asmalarından bazılarını Fulham'daki bir fidanlığa ve “Cornwallis” gemisindeki Banks'e gönderdi. Çeşitliliği İngiliz bahçelerine tanıtmak için yapılan çok sayıda girişim başarısız oldu. Napean neredeyse her gemiye asma göndererek en büyük desteği sağladı. 1817'de nihayet İngiltere'de canlı bir bitki elde edildi; bu bitki, Spring Grove'da Bay Isaac Oldaker'ın bakımı altında iyice yerleşti ve tam verimli duruma ulaştı.
“Poonah üzümünün” salkımları büyük, iyi omuzlu ve sivri uçluydu. Meyve oval, güneşe tamamen maruz kaldığında koyu kırmızı, gölgede soluk ve etlidir; nadiren her birinde ikiden fazla tohum bulunur. Tatlıydı ama çok sulu değildi. Bu geç bir çeşitti ve olgunlaşmak için İskenderiye Muscat'ı kadar yüksek bir sıcaklık gerekiyordu.
“Poonah üzümü” güzeldi ama “ikinci kalite” olarak kabul ediliyordu. Napean'a göre en iyi üzümler Kabil'den geliyordu. Banks'e yazdığı bir mektupta, “Scindia Vekili”nin Kabil'de meyveyi tattığını ve tadına hayran kaldığını belirtti. 'Vakil' ona daha önce tattığı gibi bir şey olmadığını ve meyveyi Poona ve Bombay'a tanıtmak istediğini söyledi. Türün Poona'ya “Scindia Vekili” aracılığıyla Kabil'den getirildiğine dair herhangi bir kanıt bulamadım.
“Poonah üzümü” 1830'ların sonlarında Amerika kıyılarına ulaştı. İngiltere ve Amerika'daki bazı bahçıvanlar “Poonah üzümlerini” en iyi geç mahsul olarak görüyorlardı. Özgürce büyüyorlardı, bu da onlara büyük bir hasadın üstesinden gelme gücünü veriyordu; Odunlarının yazın erken olgunlaşmasına izin verdiler, bu da ertesi yıl meyve üretimini olumlu etkiledi. Yapraklar kış boyunca yaz aylarındaki kadar taze ve yeşil kalıyordu, aynı zamanda asmalar büyümeye devam ederek sonbahar ve kış aylarında mükemmel meyve verebiliyordu. Meyve olgunlaştıktan sonra, yaprakların taze ve yeşil olması, sararıp dökülmesine kıyasla, büzüşmeden veya çürümeden önce daha uzun süre asılı kalırdı.
Bununla birlikte, John Claudius Loudon'un 1824 tarihli “Bahçecilik Ansiklopedisi”, “Poonah üzümünün” yeni ve daha iyi bir çeşit olarak adlandırılmasına itiraz etti ve “bilinmeyen bir süre boyunca” fidanlıkta bulunduğunu belirtti. James Powell, 1852'de Philadelphia Çiçekçi ve Bahçıvanlık Dergisi'nde Poonah üzümü ile Batı St. Peter üzümünün aynı olduğunu yazdı. Aziz Peter, 19. yüzyılda İngiliz anaokulları tarafından kullanılan yaygın bir takma addı.
“Bir Bahçıvan” 1841'de The Gardeners' Chronicle, Cilt 1'de “Poonah üzümünün” Raisin des Carmes olduğunu yazdı. Ancak William Kenrick 1842'de yazdığı “The New American Orchardist” adlı eserinde iki çeşidin farklı olduğunu açıkça belirtmişti.
Daha sonraki kaynaklar West St Peter's, Raisin des Carmes ve 'Poonah Grape' arasındaki ayrım konusunda belirsizdi. 20. yüzyılda birçok botanikçi ve bahçıvan, üç çeşidi Lombardiya üzümüyle eşanlamlı olarak görmeye başladı.
19. yüzyılın sonlarında Avrupa'dan Hindistan'a çeşitli üzüm çeşitleri ithal edildi. Bunlardan bir kısmı Bombay Başkanlığı döneminde yerel çeşitlere aşılandı. Avrupa üzümleri Hint meyvelerinden üstün görülüyordu ve Avrupalılar tarafından tercih ediliyordu.
Poona'daki üzümlerin kalitesinden memnun olmayan bazı Avrupalılar, kışın gelmesiyle birlikte meyveleri Nasik'ten alıp jöle yapmaya başladılar. Üzümler kısa ömürlüydü ve şarap yapılmadığı sürece evde muhafaza edilmesi kolay değildi. Üzüm jölesi en popüler meyve konservelerinden biriydi; evin hanımının üzümleri muhafaza etmesine olanak tanırken aynı zamanda çocukların da keyifle seveceği bir şey haline geliyordu. Bombay Başkanlığı'nda Avrupalı ev hanımları üzümleri on beş-yirmi gün yarı kuruyana kadar güneşte bekleterek Brok adlı bir şarap hazırladılar. Daha sonra meyve suyu sıkıldı ve olağan şarap işlemi gerçekleştirildi.
O gün Marathe'nin konuşmasının ardından bir grup kadın guava, portakal ve Hint hünnap gibi meyvelerin kullanıldığı bazı tarifler gösterdi. Bunlardan biri portakal dilimlerinin ince şeker şurubuna batırıldığı “Santryacha Sudharas”tı. Seyircilere mevsiminde portakal yerine üzüm ekleyebileceğiniz söylendi.
Poona, 20. yüzyılda asmalarını yavaş yavaş kaybetti. “Poonah üzümü”, botanikçi ve botanik illüstratörü William Hooker tarafından, yetiştirilen meyvelerin isimlendirilmesine katkıda bulunmayı standartlaştırmaya yardımcı olmak için Kraliyet Bahçıvanlık Derneği tarafından görevlendirilen “Hooker's Fruits” adlı on ciltten birinde sulu boyayla basılarak ölümsüzleştirildi.
Chinmay Damle bir araştırmacı ve yemek aşığıdır. Burada Pune'un yemek kültürü hakkında yazıyor. Kendisiyle [email protected] adresinden iletişime geçilebilir.