“Mrityunjay Doot” bir yılda trafik kazalarında 1.634 hayat kurtardı

hulya

New member
Pune: Üç ay önce ciddi kafa travması nedeniyle Chakan Kırsal Hastanesine kaldırılan 44 yaşındaki Ganesh Patil için Suhas Gaikwad onun kurtarıcısı. Mrutunjay Doot üyesi, trafik kazasından sonra Patil’i ağır hasar gören arabadan kurtarmıştı.


Maharashtra Eyalet Karayolu Polisi, ‘Mrityunjay Doots’ aracılığıyla 1.918 trafik kazası vakasında 1.634 hayat kurtardı. (PTI (TEMSİLCİLİK RESİM))

Patil, “Kaza beni bilinçsiz bırakmıştı ve üç gün sonra aklım başıma geldi ve Gaikwad’ın beni hastaneye kaldırdığını öğrendim. Pune-Mumbai otoyolunda arabama hızla giden bir kamyonun çarpması sonucu bayılmıştım. Kaza meydana geldiğinde ben ve üç aile üyem Mumbai’deki bir aile etkinliğinden sonra Pune’a dönüyorduk. Bizi kurtaranlar Gaikwad ve arkadaşlarıydı.”

Maharashtra Eyalet Karayolu Polisi, beş bölgesinde (Pune, Thane, Aurangabad, Nagpur ve Raigad) konuşlandırılan ‘Mrityunjay Doots’ aracılığıyla 1.918 kaza vakasında 1.634 hayat kurtardı ve olaydan sonraki ilk saatin ‘altın saatinde’ mağdurlara yardım sağladı. kaza, 1 Eylül 2022 ile 31 Ağustos 2023 tarihleri arasında.

Pune bölgesi için, Polis Komiseri Lata Phad’ın liderliğindeki 1.004 Mrityunjay Doot, Pune-Mumbai Otoyolu, Eski Pune-Mumbai Otoyolu, Satara Yolu, Solapur Yolu ve Ahmednagar Otoyolu üzerinde konuşlandırıldı.

Aurangabad’dan Devdoot Sanjeev Mehta şunları söyledi: “Yakın akrabalarımdan biri Aurangabad’da otoyolda zamanında yardım sağlanamadığı için öldükten sonra ‘Mrutunjay Doot’ gönüllüsü olarak kaydoldum. Vatandaşın davası için elinden geleni yapan Devlet Karayolları Devriyesi’ne bir fark yaratarak gerekli yardımı sağlayabileceğimize inanıyorum. Zamanında yardım sağlayabilmek ve hayat kurtarabilmek beni tatmin ediyor ve neşelendiriyor.”

2021’de başlatılan Otoyol Devriyesi, 3.605 köylüyü, çalışanı ve otoyol restoranı sahibini, altın saatte kaza mağdurlarına ulaşıp onları şehirlere götüren ‘Mrutunjay Doots’ (Ölüme Karşı Zafer Kazanan Melekler) ağının bir parçası olmaya ikna etti. hastaneler.

Bir otoyol polis yetkilisi, kazadan sonraki ilk saatin (altın saat) en kritik saat olduğunun tıbbi olarak kanıtlandığını ve bu dönemde tıbbi yardımın gelmesi durumunda yaralıların çoğunun kurtarılabileceğini söyledi.

Karayolu polis yetkililerine göre gönüllüler soruşturmaya dahil edilmiyor çünkü pek çoğu hukuki anlaşmazlık korkusuyla kazazedelere yardım etmek için öne çıkmıyor. Yetkililer ayrıca bu Samiriyelileri destekliyor ve insan hayatını kurtarmak için ellerinden geleni yaptıkları için onlara teşekkür ediyor.

Polis Ek Genel Müdürü (ADGP) Ravindra Singhal şunları söyledi: “’Mrityunjay Doots’ polis tarafından güvenlik ve kurtarma operasyonları konusunda eğitiliyor. Eğitim standardı operasyon prosedürleri (SOP), mahsur kalan kişinin kaza aracından kurtarılmasını, kaza mahallinin kordon altına alınmasını, ilk yardımın sağlanmasını ve en yakın hastane ve polis karakoluyla iletişime geçilmesini içerir. Kaza mağdurlarının hayatlarının kurtarılmasında ve otoyol devriyesine yardım edilmesinde önemli bir rol oynadılar.”

23 Trafik Yardım Noktasından (TAP) oluşan Karayolu Trafik Polisi (HSP), Maharashtra için 63 TAP’a genişletildi.

Girişim

Ulusal ve devlet karayolları üzerindeki alışveriş merkezlerinde, benzin istasyonlarında, restoranlarda veya otellerde çalışan çalışanlar ve otoyol yakınındaki köylerden gelen 4-5 kişilik bir grup, Mrityunjay Devdoot olarak belirleniyor ve isimlendiriliyor. Gönüllüler, yaralılara ilk yardım ve bakım sağlamak üzere eğitildi. Her gruba bir ilk yardım çantası ve bir sedye verilir. Ambulansların yerleri hakkında bilgi almak için 108’i arayın. Gönüllülere ayrıca Karayolu Ulaştırma ve Karayolları Bakanlığı’ndan İyi Samiriyeli Ödülü de verilecek.