Pazartesi Düşünceleri: Pune Metrosu yakında hizmetini genişletecek, insanların zihniyetlerini değiştirme zamanı geldi

hulya

New member
Pune Metro Demiryolunun bir sonraki bölümünün açılışı yaklaşırken, Punekar sakinleri karışık duygular içinde. Metro hizmetinin Garware College’dan Ruby Hall Clinic ve Phugewadi aracılığıyla Civil Court aktarma merkezine genişletildiğini görmekten mutlular, ancak gecikme, geçen yıl mülk satın alan ve halihazırda bunun için yüzde ödeme yapan birçok kişinin hevesini şimdiden bastırdı. Metroların ek damga vergisi olarak hizmeti var.


Son mil bağlantısı olmadan Pune Metro Rail, hizmet genişlese bile başarılı olmayacaktır. (HT FOTOĞRAF)

Şehir şimdiden metro yolculuğuna geç başladı. Delhi, 2002 yılında o zamanki Başbakan Atal Bihari Vajpayee altında ilk kez metro trenlerini aldığında, Pune yirmi yıl geç kalmıştı.

Geçen yıl Mart ayında açılışından sonra, Vanaz’dan Garware College’a ve Pimpri’den Phugevadi’ye giden mevcut operasyonel rota, ziyaretçi sayıları büyük ölçüde düşmeden önce ilk birkaç ayda bir koşuşturmaca gördü. İşe gidip gelenlerin çoğu hizmeti iyi buldu, ancak uzun vadeli ve son mil bağlantıları için besleyici hizmetlerinin olmaması nedeniyle, hizmet artık çeşitli işlevler ve etkinlikler düzenlemekle sınırlı.

Artık metro ikinci işletme yılına girdi ve bir sonraki hat çok yakında hizmete girecek. operasyonun ilk yılı.

Maha-Metro, Pune Mahanagar Parivahan Mahamandal Ltd (PMPML) ile koordinasyon içinde 21 Mart 2022’de, otobüslerin Garware Koleji çevresinden Vanaz’a 8 km’lik rotalar ve Pimpri’den U-Ray güzergahlarına gittiği altı metro istasyonundan besleyici otobüsleri denemeye başladı. -Chinchwad Municipal Corporation’dan (PCMC) Phugewadi’ye. Ancak, zayıf yanıt nedeniyle, besleyici otobüsler Ekim 2022’de durduruldu.

Son mil bağlantısı olmadan Pune Metro Rail, hizmet genişlese bile başarılı olmayacaktır. Şimdiye kadar, günlük ortalama yolcu sayısı 3.000’dir ve bu, tek bir toplu taşıma otobüsü ile karşılanabilirdi.

Aynı zamanda metro hizmetini işe gidip gelirken ve başka amaçlarla kullanmak da artık yolcuların sorumluluğunda.

Bu köşe daha önce, kişisel bir aracın bağımsızlığını her zaman sevmiş olan Puniits’in artık Metro Rail kültürüne uyum sağlaması gerektiğini tartışmıştı. Bir zamanlar bisiklet başkenti olarak bilinen şehir, son yirmi yılda özellikle BT ve hizmetler yoluyla sanayileşmenin büyümesinin bir sonucu olarak karakterini değiştirdi.

Pune ve Pimpri-Chinchwad’ın nüfusu şimdi beş milyonu aştı. Bununla birlikte, güçlü toplu taşıma eksikliği, özel araçların çoğalmasına yol açarak şehre Hindistan’ın iki tekerlekli başkenti takma adını kazandırdı, bu da Pune halkının elverişsiz olduğu bir şeydi.

Bölgesel Ulaşım Ofisi’nden (RTO) alınan rakamlara göre, nüfusun neredeyse tamamı olan Pune’da yaklaşık dört milyon araç var. Küresel deneyime göre Metro, insanları özel araçlardan kaçınmaya ve bunun yerine toplu taşıma kullanmaya teşvik etmeyi umuyor.

Başarılı bir metro, Pune’un trafik sorununu bitirmese de yoğunluğu azaltabilir ve mesafeyi azaltabilir. Trafik, şehrin karşı karşıya olduğu en kötü sorunlardan biridir ve PMC, PMPML’yi teşvik etmekte ve birbirini tamamlayan yeterli yol altyapısını oluşturmakta başarısız olduğu için yoğunluğu her geçen gün artmaktadır.

Aynı zamanda şehrin ekonomisini daha da genişletme, pazarlarını birleştirme ve sosyal bütünleşmeyi sağlama potansiyeline sahiptir. Aynı zamanda, PMPML hizmeti gibi diğer toplu taşıma araçlarının tamamlayıcısı olduğunu kanıtlayabilir.

Geçen yıl, göreve başladığı sırada, Başbakan Narendra Modi, hükümetinin önceliğinin Metro-Ray bağlantısı da dahil olmak üzere toplu taşımayı geliştirmeye odaklanmak olduğunu söyledi. Bugünden daha acil bir şekilde ihtiyaç duyulamaz

Ne de olsa, Metro sadece işe gidip gelme şeklimizi değil, yaşamlarımızı da dönüştürme potansiyeline sahip.




  • YAZAR HAKKINDA




    Yogesh Joshi, bilimpark.com.tr’nin Yardımcı Editörüdür. Batı Maharashtra’dan siyaset, güvenlik, kalkınma ve insan hakları hakkında haberler yapıyor.
    …ayrıntılı olarak görün