PUNE: Pune Belediye Şirketi (PMC), geçen yıl Ahmednagar (Nagar) Yolu üzerindeki Hızlı Otobüs Transit Sisteminin (BRTS) 3,6 km'lik bölümünü sökmüştü. Artık sivil toplum, trafiği kolaylaştırmak ve kazaları önlemek için BRTS'nin Swargate'ten Hadapsar'a kadar olan 2 km'lik bölümünü de kaldırdı. Ancak PMC'nin hareketine verilen yanıt karışıktı: Bazıları Pune Mahanagar Parivahan Mahamandal Limited (PMPML) otobüslerinin BRTS varken çok daha hızlı çalıştığını söylerken, diğerleri BRTS kaldırıldıktan sonra trafiğin rahatladığını söyledi.
PMC, trafiği rahatlatmak ve kazaları önlemek için Swargate'ten Hadapsar'a kadar 2 km'lik BRTS hattını yıktı. (MAHENDRA KOLHE/HT)
PMC yol inşaatı departmanı kıdemli mühendisi Sudhir Chavan şunları söyledi: “Aslında Swargate'ten Hadapsar'a giden rotada özel bir BRTS bölümü yok. Bu nedenle dönemin komiser yardımcısı Vikas Dhakane ile görüştükten sonra BRTS şeritlerini söktük ve merkezi konumdaki otobüs duraklarını yolun her iki tarafına kaydırdık. Artık trafik için 100 metre genişliğinde şeritlerimiz var.”
Bir günde 360 milyon Hintli bizi ziyaret etti ve genel seçim sonuçları için Hindistan'ın tartışmasız platformu olarak bizi seçti. En son güncellemeleri burada keşfedin!
“Geçen hafta BRTS'nin sökülmesini ve otobüs duraklarının taşınmasını tamamladık. Kısa bölme çizgisinin genişliğini de artık 3 metreden yaklaşık 1 metreye indirdik. Artık trafik kurallarına uygun olarak yolun orta kısmına bölücü çizgi yapıyoruz. BRTS'nin sökülmesinden sonra trafik sorunu neredeyse çözüldü” dedi Chavan.
BRTS operasyonlarını yürüten PMPML'nin ulaştırma müdürü Anant Waghmare şunları söyledi: “Fatima Nagar Chowk'tan Magarpatta Chowk'a giden BRTS'nin sökülmesinden sonra şu anda Katraj'dan Hadapsar'a giden güzergah üzerinde özel bir BRTS bulunmuyor. Otobüs servisimiz başlamıştır. Otobüsler caddenin her iki tarafında yer değiştiren duraklarda duracak.”
Bisikletçi Ravindra Kunjir, “Yol genişletildi ve artık trafik sıkışıklığıyla karşılaşmıyoruz. Daha önce de BRTS nedeniyle trafik sıkışıklığı yaşanıyordu.”
Ancak Hadapsar sakini Charushila Lamase şunları söyledi: “Otobüsle seyahat ediyorum. Özel BRTS olduğu için otobüsler daha hızlıydı. Artık BRTS kaldırıldığı için otobüsler de yavaşladı. PMC'nin BRTS'yi kaldırmaması gerekirdi çünkü yol genişletildikten sonra bile trafik sıkışıklığı devam ediyor.”
Katraj-Swargate-Hadapsar güzergahı 2007 yılında 11,5 km uzunluğundaki BRTS pilot projesi olarak hayata geçirildi. PMC, Katraj'dan Swargate'e kadar olan BRTS koridorunu modernize ederken, Swargate'ten Hadapsar'a kadar olan BRTS koridoru, aradaki savunma yapıları nedeniyle asla ayrı bir BRTS koridoru haline getirilemedi.
Swargate'ten Hadapsar'a kadar olan bölgede trafik sıkışıklığı da uzun süredir devam eden bir sorun ve bölge sakinleri ve yerel temsilciler, özellikle Fatima Nagar Chowk'tan Magarpatta Chowk'a kadar yolun genişletilmesini talep ediyorlar. Geçen yıl, başbakan yardımcısı Ajit Pawar, o zamanki komiser yardımcısı Vikas Dhakane, PMPML ve PMC temsilcileri ve trafik polisi ile birlikte bölgeyi denetledi. BRTS güzergahının 2 kilometresinin sökülmesine karar verildi. Geçen yıl eylül ayında çalışmalar başladı.
PMC, trafiği rahatlatmak ve kazaları önlemek için Swargate'ten Hadapsar'a kadar 2 km'lik BRTS hattını yıktı. (MAHENDRA KOLHE/HT)
PMC yol inşaatı departmanı kıdemli mühendisi Sudhir Chavan şunları söyledi: “Aslında Swargate'ten Hadapsar'a giden rotada özel bir BRTS bölümü yok. Bu nedenle dönemin komiser yardımcısı Vikas Dhakane ile görüştükten sonra BRTS şeritlerini söktük ve merkezi konumdaki otobüs duraklarını yolun her iki tarafına kaydırdık. Artık trafik için 100 metre genişliğinde şeritlerimiz var.”
Bir günde 360 milyon Hintli bizi ziyaret etti ve genel seçim sonuçları için Hindistan'ın tartışmasız platformu olarak bizi seçti. En son güncellemeleri burada keşfedin!
“Geçen hafta BRTS'nin sökülmesini ve otobüs duraklarının taşınmasını tamamladık. Kısa bölme çizgisinin genişliğini de artık 3 metreden yaklaşık 1 metreye indirdik. Artık trafik kurallarına uygun olarak yolun orta kısmına bölücü çizgi yapıyoruz. BRTS'nin sökülmesinden sonra trafik sorunu neredeyse çözüldü” dedi Chavan.
BRTS operasyonlarını yürüten PMPML'nin ulaştırma müdürü Anant Waghmare şunları söyledi: “Fatima Nagar Chowk'tan Magarpatta Chowk'a giden BRTS'nin sökülmesinden sonra şu anda Katraj'dan Hadapsar'a giden güzergah üzerinde özel bir BRTS bulunmuyor. Otobüs servisimiz başlamıştır. Otobüsler caddenin her iki tarafında yer değiştiren duraklarda duracak.”
Bisikletçi Ravindra Kunjir, “Yol genişletildi ve artık trafik sıkışıklığıyla karşılaşmıyoruz. Daha önce de BRTS nedeniyle trafik sıkışıklığı yaşanıyordu.”
Ancak Hadapsar sakini Charushila Lamase şunları söyledi: “Otobüsle seyahat ediyorum. Özel BRTS olduğu için otobüsler daha hızlıydı. Artık BRTS kaldırıldığı için otobüsler de yavaşladı. PMC'nin BRTS'yi kaldırmaması gerekirdi çünkü yol genişletildikten sonra bile trafik sıkışıklığı devam ediyor.”
Katraj-Swargate-Hadapsar güzergahı 2007 yılında 11,5 km uzunluğundaki BRTS pilot projesi olarak hayata geçirildi. PMC, Katraj'dan Swargate'e kadar olan BRTS koridorunu modernize ederken, Swargate'ten Hadapsar'a kadar olan BRTS koridoru, aradaki savunma yapıları nedeniyle asla ayrı bir BRTS koridoru haline getirilemedi.
Swargate'ten Hadapsar'a kadar olan bölgede trafik sıkışıklığı da uzun süredir devam eden bir sorun ve bölge sakinleri ve yerel temsilciler, özellikle Fatima Nagar Chowk'tan Magarpatta Chowk'a kadar yolun genişletilmesini talep ediyorlar. Geçen yıl, başbakan yardımcısı Ajit Pawar, o zamanki komiser yardımcısı Vikas Dhakane, PMPML ve PMC temsilcileri ve trafik polisi ile birlikte bölgeyi denetledi. BRTS güzergahının 2 kilometresinin sökülmesine karar verildi. Geçen yıl eylül ayında çalışmalar başladı.