Beş yıl önce, Pune Municipal Corporation (PMC), Singapur’daki Orchard Road ve diğer benzer modellerden sonra Jangli Maharaj (JM) Road ve Fergusson College (FC) Road dahil olmak üzere şehrin ana yollarını yeniden tasarladı. Geçen muson sırasında bu yollarda meydana gelen sel nedeniyle, PMC Drenaj Dairesi bu yıl tekrar su basmasını önlemek için bu yolların patikaları boyunca yağmur suyu drenaj kapasitesini artırmaya karar verdi. Ancak vatandaşlar ve aktivistler, hareketin yalnızca, daha önce Singapur’un sokak hatlarına uyacak şekilde çok özenli bir şekilde uyarlanmış olan bu sokakların patikalarının bozulmasına (hatta zarar vermesine) neden olacağını iddia ettiler. Vatandaşlar ve aktivistler, PMC’nin bu sokakları Kentsel Sokak Tasarım Politikası kapsamında yeniden geliştirmek için neden 72 milyon Rs’den fazla harcadığını bile sorguladılar.
Şehrin en iyi bölümlerinden biri olarak kabul edilen JM Yolu 1,5 mil (2,4 kilometre) genişliğinde, kaldırımlar ise her iki tarafta 12 fit (3,5 metre) genişliğindedir. (HT DOSYASI FOTOĞRAFI)
PMC, JM Road ve FC Road patikaları boyunca odalar inşa etmeyi ve yağmur suyu drenajı için borular döşemeyi planlıyor. Çalışmalar Balgandharva Chowk’tan Sambhaji Udyan üzerinden Deccan otobüs durağına kadar gerçekleştirilecek. Ancak vatandaşlara ve aktivistlere göre bu durum, şehir yönetimi tarafından Nisan 2018’de tamamlanan yeniden geliştirme tedbirinin bir parçası olarak bu caddeler boyunca oluşturulan yaya bölgesini ve diğer tesisleri etkileyecek. O zamanlar PMC, bir karayolu, bisiklet yolu, servis yolu, patikalar, yağmur suyu koruması, yardımcı bantlar ve otoparklar geliştirmek için yalnızca JM Road’a 14 milyon rupi harcamıştı. JM Yolu 2,4 kilometre ve 24 metre genişliğinde olup, taşıt yolunun her iki yanındaki kaldırımlar 3,5 metre genişliğindedir. Yol, Jangli Maharaj Mandir’de başlar ve Deccan PMPML (Pune Mahanagar Parivahan Mahamandal Limited) otobüs deposunda biter ve farklı kullanıcıları barındıracak şekilde optimize edilmiştir.
JM Road’un gözetimi altında yeniden tasarlanan PMC Roads Departmanı Baş Mühendisi Dinkar Gojare, “JM Road’da yeni bakılmış çiçek tarhları, sınırlandırılmış bir bisiklet yolu ve şehir yönetiminin daha büyük planının bir parçası olarak tüm yol boyunca iyileştirilmiş aydınlatma bulunuyor.” dedi. tek yönlü yol, yayalar ve fiziksel engelli insanlar için daha uygun.”
“Caddeyi yeniden tasarlamak için çok çaba harcadık. Beş yıl önce tamamlandı. İş, yağmur suyu boruları ve şaftları içeriyordu. Drenaj Dairesi Başkanlığı’na göre, bir saatten fazla süren şiddetli yağmur, yağmur sularının tahliyesinde sorunlara neden olarak su basmasına neden oluyor. Bu nedenle, JM Yolu üzerindeki yağmur suyu drenaj hatlarının kapasitesini artırmaya karar verdiler. Gojare, “Drenaj departmanından patikanın kalitesini korumasını istedik” dedi.
“Ayrıca drenaj departmanına, yağmur suyunun yağmur suyu borularından daha fazla akmasını sağlamak için odaların mevcut beton beton kapaklarını demir kapaklarla değiştirmelerini önerdik. PMC, demir kapaklar sıklıkla çalındığından, çimento beton kapaklar kullanmıştır. Ancak çimento beton kapaklarda demir kapaklar kadar delik bulunmaz ve bu kapaklar demir kapaklara göre daha fazla toz ve kir toplar. Yağmur suyunun hazneden akmasını engelliyorlar,” diye ekledi Gojare.
PMC Drenaj Departmanı Kıdemli Mühendisi Shridhar Yeolekar şunları söyledi: “Bu alanda su basmasını önlemek için Deccan Gymkhana, FC Road ve JM Road’daki yağmur suyu drenajlarının kapasitesi artırılacak. Bu iş için tahmini 5 milyon Rs tahsis edildi. İhale süreci şimdiden başladı. Plan, yeni boruların döşenmesini ve sokak odaları inşa edilmesini içeriyor. Tüm projenin tamamlanmasının yaklaşık altı ay sürmesi bekleniyor.”
“Sokakta çalışmayacağız. Çalışmalar, Balgandharva Rangamandir’den Sambhaji Udyan’ın ana kapısına giden patikada gerçekleştirilecek. Sadece kiremitleri kaldıracağız ve yağmur suyu boruları döşeyeceğiz. Yürüme yolundaki mevcut tasarım ve tesisleri etkilemeyecek” dedi.
PMC Karayolları Departmanı Müfettişi VG Kulkarni şunları söyledi: “JM Yolu, inşa edildiğinden beri yamalı ve çukurlu olmayan yollardan biridir. Yaya kaldırımda çalışma yapıldı, ancak yol kazılmadı. 25 yılı aşkın süredir yolun kalitesi bu şekilde korunuyor.”
“Drenaj kurumu yol boyunca kazmayacak. Yağmur suyu drenaj hatları kurmak için patika boyunca beş noktada çalışacaklar. Kulkarni, “Drenaj Departmanına, Kohinoor Hotel’den Prayag Hastanesine 900 mm çapında bir yağmur suyu drenaj borusu döşemek ve onu JM Road ve Bhosle Shinde Arcade’e bağlamak için yol boyunca kazma izni verdik.”
Öte yandan yurttaş aktivisti Vivek Velankar, “Bu, kötü bir planlama örneğidir” dedi. PMC, bu çalışmadan sonra su basması olmayacağını garanti ediyor. Ancak PMC muson mevsiminde nasıl çalışmayı planlıyor? Çalışma su basmasına yardımcı oluyor mu? Bu sadece geliştirme çalışmaları adına kamu parasının israf edilmesidir…”
Su basması nedenleri
· Balgandharva Rangamandir, Sambhaji Udyan ve Deccan Gymkhana’daki metro inşaatı nedeniyle fırtına kanalizasyonlarında hasar
Odalardaki çimento beton örtülerle yağmur suyu drenaj kapasitesinin bozulması
· JM Road’da yetersiz yağmur suyu tahliyesi
önerilen çalışma
· Yağmur suyunu boşaltmak için JM Yolu üzerinde dört büyük oda inşa edilecek
· Daha fazla yağmur suyu tahliyesi için 600 mm çaplı borular
Şehrin en iyi bölümlerinden biri olarak kabul edilen JM Yolu 1,5 mil (2,4 kilometre) genişliğinde, kaldırımlar ise her iki tarafta 12 fit (3,5 metre) genişliğindedir. (HT DOSYASI FOTOĞRAFI)
PMC, JM Road ve FC Road patikaları boyunca odalar inşa etmeyi ve yağmur suyu drenajı için borular döşemeyi planlıyor. Çalışmalar Balgandharva Chowk’tan Sambhaji Udyan üzerinden Deccan otobüs durağına kadar gerçekleştirilecek. Ancak vatandaşlara ve aktivistlere göre bu durum, şehir yönetimi tarafından Nisan 2018’de tamamlanan yeniden geliştirme tedbirinin bir parçası olarak bu caddeler boyunca oluşturulan yaya bölgesini ve diğer tesisleri etkileyecek. O zamanlar PMC, bir karayolu, bisiklet yolu, servis yolu, patikalar, yağmur suyu koruması, yardımcı bantlar ve otoparklar geliştirmek için yalnızca JM Road’a 14 milyon rupi harcamıştı. JM Yolu 2,4 kilometre ve 24 metre genişliğinde olup, taşıt yolunun her iki yanındaki kaldırımlar 3,5 metre genişliğindedir. Yol, Jangli Maharaj Mandir’de başlar ve Deccan PMPML (Pune Mahanagar Parivahan Mahamandal Limited) otobüs deposunda biter ve farklı kullanıcıları barındıracak şekilde optimize edilmiştir.
JM Road’un gözetimi altında yeniden tasarlanan PMC Roads Departmanı Baş Mühendisi Dinkar Gojare, “JM Road’da yeni bakılmış çiçek tarhları, sınırlandırılmış bir bisiklet yolu ve şehir yönetiminin daha büyük planının bir parçası olarak tüm yol boyunca iyileştirilmiş aydınlatma bulunuyor.” dedi. tek yönlü yol, yayalar ve fiziksel engelli insanlar için daha uygun.”
“Caddeyi yeniden tasarlamak için çok çaba harcadık. Beş yıl önce tamamlandı. İş, yağmur suyu boruları ve şaftları içeriyordu. Drenaj Dairesi Başkanlığı’na göre, bir saatten fazla süren şiddetli yağmur, yağmur sularının tahliyesinde sorunlara neden olarak su basmasına neden oluyor. Bu nedenle, JM Yolu üzerindeki yağmur suyu drenaj hatlarının kapasitesini artırmaya karar verdiler. Gojare, “Drenaj departmanından patikanın kalitesini korumasını istedik” dedi.
“Ayrıca drenaj departmanına, yağmur suyunun yağmur suyu borularından daha fazla akmasını sağlamak için odaların mevcut beton beton kapaklarını demir kapaklarla değiştirmelerini önerdik. PMC, demir kapaklar sıklıkla çalındığından, çimento beton kapaklar kullanmıştır. Ancak çimento beton kapaklarda demir kapaklar kadar delik bulunmaz ve bu kapaklar demir kapaklara göre daha fazla toz ve kir toplar. Yağmur suyunun hazneden akmasını engelliyorlar,” diye ekledi Gojare.
PMC Drenaj Departmanı Kıdemli Mühendisi Shridhar Yeolekar şunları söyledi: “Bu alanda su basmasını önlemek için Deccan Gymkhana, FC Road ve JM Road’daki yağmur suyu drenajlarının kapasitesi artırılacak. Bu iş için tahmini 5 milyon Rs tahsis edildi. İhale süreci şimdiden başladı. Plan, yeni boruların döşenmesini ve sokak odaları inşa edilmesini içeriyor. Tüm projenin tamamlanmasının yaklaşık altı ay sürmesi bekleniyor.”
“Sokakta çalışmayacağız. Çalışmalar, Balgandharva Rangamandir’den Sambhaji Udyan’ın ana kapısına giden patikada gerçekleştirilecek. Sadece kiremitleri kaldıracağız ve yağmur suyu boruları döşeyeceğiz. Yürüme yolundaki mevcut tasarım ve tesisleri etkilemeyecek” dedi.
PMC Karayolları Departmanı Müfettişi VG Kulkarni şunları söyledi: “JM Yolu, inşa edildiğinden beri yamalı ve çukurlu olmayan yollardan biridir. Yaya kaldırımda çalışma yapıldı, ancak yol kazılmadı. 25 yılı aşkın süredir yolun kalitesi bu şekilde korunuyor.”
“Drenaj kurumu yol boyunca kazmayacak. Yağmur suyu drenaj hatları kurmak için patika boyunca beş noktada çalışacaklar. Kulkarni, “Drenaj Departmanına, Kohinoor Hotel’den Prayag Hastanesine 900 mm çapında bir yağmur suyu drenaj borusu döşemek ve onu JM Road ve Bhosle Shinde Arcade’e bağlamak için yol boyunca kazma izni verdik.”
Öte yandan yurttaş aktivisti Vivek Velankar, “Bu, kötü bir planlama örneğidir” dedi. PMC, bu çalışmadan sonra su basması olmayacağını garanti ediyor. Ancak PMC muson mevsiminde nasıl çalışmayı planlıyor? Çalışma su basmasına yardımcı oluyor mu? Bu sadece geliştirme çalışmaları adına kamu parasının israf edilmesidir…”
Su basması nedenleri
· Balgandharva Rangamandir, Sambhaji Udyan ve Deccan Gymkhana’daki metro inşaatı nedeniyle fırtına kanalizasyonlarında hasar
Odalardaki çimento beton örtülerle yağmur suyu drenaj kapasitesinin bozulması
· JM Road’da yetersiz yağmur suyu tahliyesi
önerilen çalışma
· Yağmur suyunu boşaltmak için JM Yolu üzerinde dört büyük oda inşa edilecek
· Daha fazla yağmur suyu tahliyesi için 600 mm çaplı borular