Pune RTO, Ola, Uber ve diğer 2 toplayıcı şirketin otomatik çekçek izinlerini reddetti

hulya

New member
Pune: Pune’da mobil uygulama tabanlı hizmetleri işletmek için otomatik çekçek izni başvurusunda bulunan Ola, Uber ve diğer iki taksi toplayıcı şirkete büyük bir darbe indiren Pune Bölgesel Taşımacılık Ofisi (RTO), başvurularını reddetti. Karar, şirketlerin şehirde otomatik çekçek hizmeti vermesini derhal yasaklıyor.


Yolcular, karardan duydukları memnuniyetsizliği dile getirdi. (HT FOTOĞRAF)

Daha önce Bombay Yüksek Mahkemesi, Pune RTO’nun izni reddetmesinin ardından pedicab şirketi Rapido’ya Maharashtra’daki hizmetleri 20 Ocak’a kadar askıya alma emri verdi.

Ola, Uber, K Valuation Technologies ve Rapido dahil olmak üzere dört toplayıcı şirket, Pune’da otomatik çekçek hizmetlerini işletmek için lisans başvurusunda bulundu.

Pune Bölgesi Toplayıcı Rajesh Deshmukh, Perşembe günü Pune Bölgesel Taşımacılık Otoritesi (RTA) yetkililerini dört toplayıcı şirketten gelen başvuruları görüşmek üzere bir toplantıya çağırdı. Ola ve Uber, hem hafif dört tekerlekli bisikletler hem de üç tekerlekli otomatik çekçek kategorileri için başvuruda bulunurken, K Valuation Technologies ve Rapido, yalnızca üç tekerlekli otomatik çekçek hizmetleri için toplayıcı lisans başvurusunda bulundu.

“Dört başvurunun tümü, 2020 Motorlu Taşıt Toplayıcı Yönergeleri hükümlerine uygun olarak RTA’ya sunuldu. Oto çekçek kategorisinde yer alan dört şirketin de ‘toplu lisans’ almamasına karar verildi. Pune Bölgesel Ulaştırma Sorumlusu Ajit Shinde, RTA, hafif dört tekerlekli bisikletler için bir toplayıcı lisansı vermek üzere hükümetten rehberlik isteyecektir.

Shinde, toplayıcı şirketlere otomatik çekçek hizmetlerini askıya alma emri verildiğini ve yerel sakinlere bu şirketlerin mobil uygulama tabanlı tesislerini kullanmamalarının tavsiye edildiğini söyledi.

Pune RTO emri şunları söyledi: “Mahkemenin geçici kararı 21 Nisan 2022’den bu yana yürürlükte olduğundan, dilekçe sahiplerinin lisans başvurusunda bulunmaları ve eyalet hükümetinden çalışmalarını 20 Nisan 2023’e kadar uzatıyoruz.” olabilir. makul bir karar aldı. Düzenleyici olarak hareket eden eyalet hükümeti, yasanın kapsadığı düzenlemeler şeklinde somutlaştırılabilecek uygun bir politikanın oluşturulması konusunda hızlı bir karar vermelidir. Dava ve belirsizliği önlemek için eyalet hükümetinin kararı hızlı bir şekilde alınmalıdır.”

K Valuation Technologies’in Kurucusu ve Direktörü Keshav Kshirsagar şunları söyledi: “Otomatik çekçek lisans izni başvurumuzun Pune RTO tarafından reddedilmesine şaşırdık. RTO yetkilileriyle bugün (Cuma) görüştük ama detay vermek istemediler. Yolcuların yüzde 70’i kolaylık sağlamak için mobil uygulama tabanlı çevrimiçi otomatik çekçek rezervasyonlarına güvendiğinden, bu konuda Pune Bölge Toplayıcısı ile görüşmeyi planlıyoruz.”

Yolcular, karardan duydukları memnuniyetsizliği dile getirdi. Profesyonel Mayuri Godbole şunları söyledi: “Tek başıma seyahat etmek için Ola veya Uber mobil uygulamasından düzenli olarak otomatik çekçek rezervasyonu yapıyorum, çünkü bu bir taksiden daha uygun. Bu hizmetlerin kesilmesi birçok yolcu için seyahati pahalı hale getirecektir.”