Son üç aydır, Pune Zilla Parishad (ZP), eğitim almak için ZP okullarına giden çocuklarda temel okuryazarlık ve aritmetik (FLN) becerilerinin sonuçlarını iyileştirmek için Nipun Bharat Gunvatta Vruddhi Programı adlı bölge çapında titiz bir program uyguladı. Yeni Eğitim Politikası (NEP) 2020’ye göre, söz konusu program doğrudan ulusal ve eyalet “Nipun Bharat FLN Misyonuna” yöneliktir.
Son üç aydır, Pune Zilla Parishad (ZP), ZP okullarına devam eden çocuklarda temel okuryazarlık ve aritmetik (FLN) becerilerinin sonuçlarını iyileştirmek için Nipun Bharat Gunvatta Vruddhi Programı adı verilen, bölge çapında titiz bir program uyguladı (HT) FOTOĞRAF).
Pune ZP İcra Kurulu Başkanı (CEO) Ayush Prasad şunları söyledi: “Bu öğrenme geliştirme girişiminden önce, ZP, Bölge Eğitim ve Öğretim Enstitüsü (DIET) Pune ile birlikte, tüm okulların ve öğrencilerin temel bir öğrenme değerlendirmesini gerçekleştirdi. öğrencileri üç geniş öğrenme düzeyine, yani 1, 2 ve 3’e ayırmayı değerlendirin; 1. düzey en düşük öğrenme düzeyi ve 3. düzey yaşa uygun düzeydir. Değerlendirme araçları ulusal olarak geliştirildi ve DIET Pune fakültesi tarafından Leadership for Equity (LFE) gibi STK ortaklarıyla birlikte geliştirilen standart araçları kullandı.
Tüm bunlar, müfredatı, sınıf etkinliklerini vb. kapsayan, her sınıf için sekiz haftalık bir öğrenme geliştirme planıyla sonuçlandı. Uygulama, diğer öğretmenler tarafından kullanılmak üzere bölge genelinde talimat ve değerlendirme uygulamaları için bir havuz haline gelse bile, öğretmenlere Acharya Vinoba Bhave mobil uygulamasındaki (uygulama) etkinliği bildirmeleri talimatı verildi. Bu sekiz haftalık yolculuk sırasında, öğretmenler öğrencilere Nipun Bharat tarafından tanımlanan öğrenme becerilerini öğrettiler. Diğer okullardan öğretmenler, bölge düzeyinde gerçek verilerin rapor edildiğinden emin olmak için birkaç hafta önce Endline anketini çapraz kontrol etti.
Maharashtra’daki FLN misyonunu destekleyen bir kuruluş olan LFE’nin Kurucusu Madhukar Banuri şunları söyledi: “Bu tür kısa vadeli hedefli programlar, çocukların FLN sonuçlarını iyileştirmek için çok önemlidir. En son ASER analizi, çocuklarımızın hala temel öğrenme çıktılarıyla mücadele ettiğini gösteriyor. Bu nedenle, tüm övgü, bu tür hedefli öğrenme programlarına liderlik eden Pune’un ZP ve DIET yetkililerine gidiyor. Öğretmenlerin de bu müfredatı kabul ettikleri ve onu büyük bir şevk ve dürüstlükle sundukları için övgüyü hak ettiklerini düşünüyorum. Bu tür programlar, Pune’daki ZP Okullarının %100 Nipun Misyonu ile uyumlu öğrenme çıktılarına ulaşma konusunda gerçek bir şansa sahip olmasına gerçekten yardımcı olacaktır.”
Bu programın planı hakkında konuşan Prasad şunları söyledi: “DIET Pune, LFE gibi STK ortaklarıyla birlikte, öğretmenler ve okullar arasındaki en iyi uygulamaları belirlemek ve desteklenmesi gereken belirli sorunları belirlemek için aykırı değerleri yeniden değerlendirecektir. Ayrıca köy, küme ve mahalle seviyelerinde onları desteklemek için okullara öğrenme tarihlerini içeren mektuplar gönderirdim. Bu yıl 31 Mayıs’a kadar, her okul çocuk odaklı planlar oluşturacak ve çocukların öğrenme seviyelerini geliştirmeye yardımcı olacak, ardından Haziran ayında okullar yeniden açıldığında başka bir kısa vadeli öğrenme programı izlenecek. Hedefimiz, Pune ZP okulu çocuklarımızın %100’ünün 15 Ağustos 2023’e kadar, 2026’daki ulusal hedefin çok üzerinde %100 FLN puanlarına ulaşmasıdır.”
En iyi haber bültenlerimize abone olun
Son üç aydır, Pune Zilla Parishad (ZP), ZP okullarına devam eden çocuklarda temel okuryazarlık ve aritmetik (FLN) becerilerinin sonuçlarını iyileştirmek için Nipun Bharat Gunvatta Vruddhi Programı adı verilen, bölge çapında titiz bir program uyguladı (HT) FOTOĞRAF).
Pune ZP İcra Kurulu Başkanı (CEO) Ayush Prasad şunları söyledi: “Bu öğrenme geliştirme girişiminden önce, ZP, Bölge Eğitim ve Öğretim Enstitüsü (DIET) Pune ile birlikte, tüm okulların ve öğrencilerin temel bir öğrenme değerlendirmesini gerçekleştirdi. öğrencileri üç geniş öğrenme düzeyine, yani 1, 2 ve 3’e ayırmayı değerlendirin; 1. düzey en düşük öğrenme düzeyi ve 3. düzey yaşa uygun düzeydir. Değerlendirme araçları ulusal olarak geliştirildi ve DIET Pune fakültesi tarafından Leadership for Equity (LFE) gibi STK ortaklarıyla birlikte geliştirilen standart araçları kullandı.
Tüm bunlar, müfredatı, sınıf etkinliklerini vb. kapsayan, her sınıf için sekiz haftalık bir öğrenme geliştirme planıyla sonuçlandı. Uygulama, diğer öğretmenler tarafından kullanılmak üzere bölge genelinde talimat ve değerlendirme uygulamaları için bir havuz haline gelse bile, öğretmenlere Acharya Vinoba Bhave mobil uygulamasındaki (uygulama) etkinliği bildirmeleri talimatı verildi. Bu sekiz haftalık yolculuk sırasında, öğretmenler öğrencilere Nipun Bharat tarafından tanımlanan öğrenme becerilerini öğrettiler. Diğer okullardan öğretmenler, bölge düzeyinde gerçek verilerin rapor edildiğinden emin olmak için birkaç hafta önce Endline anketini çapraz kontrol etti.
Maharashtra’daki FLN misyonunu destekleyen bir kuruluş olan LFE’nin Kurucusu Madhukar Banuri şunları söyledi: “Bu tür kısa vadeli hedefli programlar, çocukların FLN sonuçlarını iyileştirmek için çok önemlidir. En son ASER analizi, çocuklarımızın hala temel öğrenme çıktılarıyla mücadele ettiğini gösteriyor. Bu nedenle, tüm övgü, bu tür hedefli öğrenme programlarına liderlik eden Pune’un ZP ve DIET yetkililerine gidiyor. Öğretmenlerin de bu müfredatı kabul ettikleri ve onu büyük bir şevk ve dürüstlükle sundukları için övgüyü hak ettiklerini düşünüyorum. Bu tür programlar, Pune’daki ZP Okullarının %100 Nipun Misyonu ile uyumlu öğrenme çıktılarına ulaşma konusunda gerçek bir şansa sahip olmasına gerçekten yardımcı olacaktır.”
Bu programın planı hakkında konuşan Prasad şunları söyledi: “DIET Pune, LFE gibi STK ortaklarıyla birlikte, öğretmenler ve okullar arasındaki en iyi uygulamaları belirlemek ve desteklenmesi gereken belirli sorunları belirlemek için aykırı değerleri yeniden değerlendirecektir. Ayrıca köy, küme ve mahalle seviyelerinde onları desteklemek için okullara öğrenme tarihlerini içeren mektuplar gönderirdim. Bu yıl 31 Mayıs’a kadar, her okul çocuk odaklı planlar oluşturacak ve çocukların öğrenme seviyelerini geliştirmeye yardımcı olacak, ardından Haziran ayında okullar yeniden açıldığında başka bir kısa vadeli öğrenme programı izlenecek. Hedefimiz, Pune ZP okulu çocuklarımızın %100’ünün 15 Ağustos 2023’e kadar, 2026’daki ulusal hedefin çok üzerinde %100 FLN puanlarına ulaşmasıdır.”
En iyi haber bültenlerimize abone olun