Pune: Zilla Parishad (ZP) okullarında geleneksel öğretim yöntemini geliştirmek için Pune ZP, Pune Bölgesi’ndeki tüm ZP okulları için bu okuldan her yıl birçok değişiklik getirecek yeni bir “Stratejik Plan” taslağı hazırladı.
Pune ZP’nin Okullar için ‘Stratejik Planı’, geleneksel öğretim yöntemini geliştirmeye yönelik bir girişimdir. ((ÖRNEK İÇİN RESİM))
Pune ZP İcra Kurulu Başkanı (CEO) Ayush Prasad şunları söyledi: “Altyapı iyileştirmelerine sistematik olarak yatırım yaptık; Büyük okul binalarını yeniden inşa etmek yerine 18 kritik noktaya odaklandık. Fonların verimli kullanımı sayesinde, okullarımızda okuyan 2.32 bin öğrencinin %47’si artık garantili standart tesislere sahip. Ayrıca okullarda akademik zamanı boşa harcayan tüm etkinlikleri yasakladık. Örneğin, çocuklardan etkinliklere, bilinçlendirme kampanyalarına vb. katılmalarını istemek. Bu, siyasi liderleri ve fon verenleri kızdırmış olabilir, ancak biz eğitime odaklanmaya devam ettik. Ayrıca öğretmenler, siyasi liderlerin tavsiyelerine göre değil, öğrencilerinin performansına göre değerlendiriliyordu.”
ZP’ye göre, akademik yılın her haftası için sınıf ve konu temelli çalışma planları ile tüm müfredatın doğru yerde öğretilmesini sağlamak için “stratejik plan” geliştirildi. Haftalık çalışma planları, ilçe yetkililerinin özel rehberlik sağlayarak öğretmenleri desteklemesine yardımcı olmuştur. Pune DIET, yalnızca eğitimlerini tamamlamaları değil, aynı zamanda eğitimin aynı zamanda eğitim sonuçlarıyla bağlantılı olması gerçeğiyle güçlendirilmiştir. Onlara talimat verebilecekleri, izleyebilecekleri ve denetleyebilecekleri sınıflarda talimat verme yetkisi verilmiştir.
Acharya Vinoba Bhave Uygulaması, sınıf etkinliklerinin izlenmesinde önemli bir rol oynamıştır. Öğretmenler, müfredatın belirli bir bölümünün öğretilip öğretilmediğini ve e-öğrenme kursu veya testi gibi bir etkinliğin yapılıp yapılmadığını bildirir. Acharya Vinoba Bhave Uygulaması, öğretmenlerin en iyi uygulamaları, öğretim tekniklerini, sınavları ve çalışma materyallerini diğer öğretmenlerle paylaşması için sosyal bir ortam görevi de görür. Bu, akran eğitimine yardımcı oldu.
“Düşük performans gösteren okulları belirledik ve onlara sınıf kaynakları, yoğun izleme, kapasite geliştirme eğitimi, altyapı vb. şeklinde ek destek sağladık. Pune ZP’de düşük performans gösteren 3.638 ilkokuldan 653’üne ve 76’sına (916 okuldan) yardım ettik.” Orta Okullar. Programlar yürütüyoruz ve ortaokulların çoğu bu yıl %80+ eşiğini çoktan geçti. Öğretmenlerin öğretim dışı rolleri, altı veri giriş noktasında sistematize edildi. Prasad, seçmen kütüklerinin yönetimiyle bağlantılı ev ziyaretleri, hiçbir çocuğun okul dışında kalmamasını sağlamaya yardımcı oluyor, böylece okul terkini önlüyor ve okula düzenli devamı sağlıyor” dedi.
Pune ZP’nin Okullar için ‘Stratejik Planı’, geleneksel öğretim yöntemini geliştirmeye yönelik bir girişimdir. ((ÖRNEK İÇİN RESİM))
Pune ZP İcra Kurulu Başkanı (CEO) Ayush Prasad şunları söyledi: “Altyapı iyileştirmelerine sistematik olarak yatırım yaptık; Büyük okul binalarını yeniden inşa etmek yerine 18 kritik noktaya odaklandık. Fonların verimli kullanımı sayesinde, okullarımızda okuyan 2.32 bin öğrencinin %47’si artık garantili standart tesislere sahip. Ayrıca okullarda akademik zamanı boşa harcayan tüm etkinlikleri yasakladık. Örneğin, çocuklardan etkinliklere, bilinçlendirme kampanyalarına vb. katılmalarını istemek. Bu, siyasi liderleri ve fon verenleri kızdırmış olabilir, ancak biz eğitime odaklanmaya devam ettik. Ayrıca öğretmenler, siyasi liderlerin tavsiyelerine göre değil, öğrencilerinin performansına göre değerlendiriliyordu.”
ZP’ye göre, akademik yılın her haftası için sınıf ve konu temelli çalışma planları ile tüm müfredatın doğru yerde öğretilmesini sağlamak için “stratejik plan” geliştirildi. Haftalık çalışma planları, ilçe yetkililerinin özel rehberlik sağlayarak öğretmenleri desteklemesine yardımcı olmuştur. Pune DIET, yalnızca eğitimlerini tamamlamaları değil, aynı zamanda eğitimin aynı zamanda eğitim sonuçlarıyla bağlantılı olması gerçeğiyle güçlendirilmiştir. Onlara talimat verebilecekleri, izleyebilecekleri ve denetleyebilecekleri sınıflarda talimat verme yetkisi verilmiştir.
Acharya Vinoba Bhave Uygulaması, sınıf etkinliklerinin izlenmesinde önemli bir rol oynamıştır. Öğretmenler, müfredatın belirli bir bölümünün öğretilip öğretilmediğini ve e-öğrenme kursu veya testi gibi bir etkinliğin yapılıp yapılmadığını bildirir. Acharya Vinoba Bhave Uygulaması, öğretmenlerin en iyi uygulamaları, öğretim tekniklerini, sınavları ve çalışma materyallerini diğer öğretmenlerle paylaşması için sosyal bir ortam görevi de görür. Bu, akran eğitimine yardımcı oldu.
“Düşük performans gösteren okulları belirledik ve onlara sınıf kaynakları, yoğun izleme, kapasite geliştirme eğitimi, altyapı vb. şeklinde ek destek sağladık. Pune ZP’de düşük performans gösteren 3.638 ilkokuldan 653’üne ve 76’sına (916 okuldan) yardım ettik.” Orta Okullar. Programlar yürütüyoruz ve ortaokulların çoğu bu yıl %80+ eşiğini çoktan geçti. Öğretmenlerin öğretim dışı rolleri, altı veri giriş noktasında sistematize edildi. Prasad, seçmen kütüklerinin yönetimiyle bağlantılı ev ziyaretleri, hiçbir çocuğun okul dışında kalmamasını sağlamaya yardımcı oluyor, böylece okul terkini önlüyor ve okula düzenli devamı sağlıyor” dedi.