Düzenli ekspres trenlerde yemekli vagonların kademeli olarak kullanımdan kaldırıldığı bir dönemde, demiryolu, Puri’deki önemli dini yerlere hizmet etmek üzere bugün Pune Tren İstasyonu’ndan kalkan Bharat Gaurav turist treni “Puri-Ganga Sagar Divya Kashi Yatra”ya bir yemek vagonu ekledi. . Kalküta, Gaya, Varanasi ve Prayagraj. Diğer yolcular için bu, yemekli vagonların diğer ekspres trenlerde yeniden çalıştırılmasına yol açtı.
Perşembe günü Shivajinagar istasyonunda Bharat Gaurav Turizm treni. (Kalpeş Nukte/HT PHOTO)
Demiryolu, “Dekho Apna Desh” ve “Ek Bharat Shreshtha Bharat” turizm konseptlerini tanıtmak ve Hindistan’ı yerel ve uluslararası gezginler arasında bir turizm merkezi olarak sunmak için ülkenin farklı yerlerinden Bharat Gaurav turist trenlerini işletti. Demiryolundan alınan bilgiye göre, bugün Pune Tren İstasyonu’ndan kalkan turist treni “Puri-Ganga Sagar Divya Kashi Yatra” Bharat Gaurav, 750 kişilik tam kapasitesiyle dolu. Dokuz gece ve 10 gün boyunca turistler, Puri’deki Jagannath Puri Tapınağı, Konark Tapınağı ve Lingraj Tapınağı gibi ünlü tapınakları ve hac yerlerini ziyaret edebilir; Kalküta ve çevresinde Kali Bari ve Ganga Sagar; Gaya’da Vishnu Pad Tapınağı ve Bodh Gaya; Varanasi’deki Kashi Vishwanath Tapınağı ve Ganga Ghat; ve Prayagraj’daki Triveni Sangam.
Indian Railways’in profesyonel turizm ve ağırlama bölümü olan Indian Railway Catering and Tourism Corporation (IRCTC), Bharat Gaurav turist treninin özel LHB tırmığıyla konforlu bir tren yolculuğunu ve araç dışı yemekleri, karayolu transferlerini ve gezileri içeren bu turu sunuyor. kaliteli otobüslerde, güzergaha göre konaklama, tur rehberliği hizmetleri, seyahat sigortası, araç içi güvenlik ve kat hizmetleri, turistler için planlanan uçak içi eğlence faaliyetleri. Bharat Gaurav turist treninde yedi adet yataklı vagon, üç adet klimalı üç katlı vagon ve bir adet klimalı iki katlı vagon bulunmaktadır. Seyahat paketi ekonomi, konfor ve lüks olmak üzere üç kategoride sunuluyor ve 750 yolcunun büyük bir kısmı ekonomi segmentinin standart kategorisinde yer alıyor.
Önemli bir şekilde, demiryolu, yolcuların yararına, taze pişmiş yemeklerin servis edilebilmesi için bu trene bir yemek vagonu bağlamıştır. Diğer yolcular için bu, yemekli vagonların diğer ekspres trenlerde yeniden çalıştırılmasına yol açtı. Dışarıdaki satıcılar tarafından hazırlanan yemekler artık özellikle Deccan Queen Express gibi uzun mesafeli trenlerde yolculara servis ediliyor. Bu trenlerdeki yemekli vagonlar, yemekli vagonların alev alabileceği iddiaları nedeniyle birkaç yıl önce kullanımdan kaldırılmıştı.
Sık sık yolcu olan Ramesh Chavan şunları söyledi: “Düzenli olarak Pune’dan Mumbai’ye Deccan Queen ile seyahat ediyorum ve bu günlerde yolcuların yemekleri o kadar iyi değil. Genellikle sıcak değildirler ve kaliteleri iyi değildir. Eskiden yemekli vagon varken yemekler taze yapılırdı ve yolcular beğenirdi.”
Demiryolu Pravasi Grubu Başkanı Harsha Shah, “Ülke genelindeki trenlerin hiçbirinde mutfak vagonunun içindeki gaz tüpleri veya diğer malzemeler nedeniyle alev aldığı böyle bir olayın meydana geldiğine dair hiçbir kanıt yok. Bir anda demiryolu erzak vagonlarını kapattı ve özellikle uzun mesafeli trenlerde yolcular, satıcıların hazırladığı kalitesiz yiyecekleri yemek zorunda kaldı. Talebimiz tüm trenlerde yemekli vagonların tekrar çalıştırılmasıdır.”
Perşembe günü Shivajinagar istasyonunda Bharat Gaurav Turizm treni. (Kalpeş Nukte/HT PHOTO)
Demiryolu, “Dekho Apna Desh” ve “Ek Bharat Shreshtha Bharat” turizm konseptlerini tanıtmak ve Hindistan’ı yerel ve uluslararası gezginler arasında bir turizm merkezi olarak sunmak için ülkenin farklı yerlerinden Bharat Gaurav turist trenlerini işletti. Demiryolundan alınan bilgiye göre, bugün Pune Tren İstasyonu’ndan kalkan turist treni “Puri-Ganga Sagar Divya Kashi Yatra” Bharat Gaurav, 750 kişilik tam kapasitesiyle dolu. Dokuz gece ve 10 gün boyunca turistler, Puri’deki Jagannath Puri Tapınağı, Konark Tapınağı ve Lingraj Tapınağı gibi ünlü tapınakları ve hac yerlerini ziyaret edebilir; Kalküta ve çevresinde Kali Bari ve Ganga Sagar; Gaya’da Vishnu Pad Tapınağı ve Bodh Gaya; Varanasi’deki Kashi Vishwanath Tapınağı ve Ganga Ghat; ve Prayagraj’daki Triveni Sangam.
Indian Railways’in profesyonel turizm ve ağırlama bölümü olan Indian Railway Catering and Tourism Corporation (IRCTC), Bharat Gaurav turist treninin özel LHB tırmığıyla konforlu bir tren yolculuğunu ve araç dışı yemekleri, karayolu transferlerini ve gezileri içeren bu turu sunuyor. kaliteli otobüslerde, güzergaha göre konaklama, tur rehberliği hizmetleri, seyahat sigortası, araç içi güvenlik ve kat hizmetleri, turistler için planlanan uçak içi eğlence faaliyetleri. Bharat Gaurav turist treninde yedi adet yataklı vagon, üç adet klimalı üç katlı vagon ve bir adet klimalı iki katlı vagon bulunmaktadır. Seyahat paketi ekonomi, konfor ve lüks olmak üzere üç kategoride sunuluyor ve 750 yolcunun büyük bir kısmı ekonomi segmentinin standart kategorisinde yer alıyor.
Önemli bir şekilde, demiryolu, yolcuların yararına, taze pişmiş yemeklerin servis edilebilmesi için bu trene bir yemek vagonu bağlamıştır. Diğer yolcular için bu, yemekli vagonların diğer ekspres trenlerde yeniden çalıştırılmasına yol açtı. Dışarıdaki satıcılar tarafından hazırlanan yemekler artık özellikle Deccan Queen Express gibi uzun mesafeli trenlerde yolculara servis ediliyor. Bu trenlerdeki yemekli vagonlar, yemekli vagonların alev alabileceği iddiaları nedeniyle birkaç yıl önce kullanımdan kaldırılmıştı.
Sık sık yolcu olan Ramesh Chavan şunları söyledi: “Düzenli olarak Pune’dan Mumbai’ye Deccan Queen ile seyahat ediyorum ve bu günlerde yolcuların yemekleri o kadar iyi değil. Genellikle sıcak değildirler ve kaliteleri iyi değildir. Eskiden yemekli vagon varken yemekler taze yapılırdı ve yolcular beğenirdi.”
Demiryolu Pravasi Grubu Başkanı Harsha Shah, “Ülke genelindeki trenlerin hiçbirinde mutfak vagonunun içindeki gaz tüpleri veya diğer malzemeler nedeniyle alev aldığı böyle bir olayın meydana geldiğine dair hiçbir kanıt yok. Bir anda demiryolu erzak vagonlarını kapattı ve özellikle uzun mesafeli trenlerde yolcular, satıcıların hazırladığı kalitesiz yiyecekleri yemek zorunda kaldı. Talebimiz tüm trenlerde yemekli vagonların tekrar çalıştırılmasıdır.”