RTO, toplayıcılara karşı sıkı önlemler almak için dört ekip oluşturuyor

hulya

New member
Pune Bölgesel Ulaşım Otoritesi ofisi Çarşamba günü, her ikisinin de Pune şehri, Pimpri-Chinchwad ve Baramati'de faaliyet göstermesi bir gün önce bölge koleksiyoncusu tarafından yasaklanan iki toplayıcı Ola ve Uber'e karşı kapsamlı bir baskı uyguladığını duyurdu. Her iki toplayıcı da Motorlu Taşıt Toplayıcı Yönergeleri Yasası, 2020'nin yönergelerine uymadıkları için askıya alındı.


Her ne kadar Pune RTA Salı günü taksi toplayıcıları Ola ve Uber'e lisans vermeyi reddetse de birçok kişi Çarşamba günü farklı bölgelerde bu hizmeti kullanmaya devam etti. (MAHENDRA KOLHE/HT)

Her iki şirkete de karara temyiz makamında itiraz etmeleri için 30 gün süre verildi. Bölgesel Ulaştırma Otoritesi, Bölge Koleksiyoncusu tarafından yönetilir, Polis Komiser Yardımcısı (Trafik) ve Bölgesel Ulaştırma Ofisi (RTO), RTA Komitesinin bir parçasıdır.

Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.

“Pune, PCMC ve Baramati'de faaliyet gösteren Ola ve Uber toplayıcılarına karşı sıkı önlemler alacak dört uçuş ekibi oluşturduk. Ayrıca, her iki kategori de toplayıcı hizmetlerin en büyük kullanıcıları arasında yer aldığından, adamlarımıza genel olarak vatandaşlara ve okul çocuklarına sorun çıkarmamaları konusunda düşünceli olmalarını tavsiye ettik” dedi bölgesel ulaştırma sorumlusu Sanjeev Bhor. Ona göre, harekete geçme emri Salı günü geç saatlerde yayınlandı ve Mumbai'de seçim görevinde olduğu için eylem Çarşamba günü sahada görülecekti.

Her ne kadar Pune RTA Salı günü taksi toplayıcıları Ola ve Uber'e lisans vermeyi reddetse de birçok kişi Çarşamba günü farklı bölgelerde bu hizmeti kullanmaya devam etti. Bazı bölgelerde, özellikle yerel olarak ve Pune ile Mumbai arasında taksiler kullanılıyordu.

Hinjewadi'de çalışan BT uzmanı Anita Nair, “Taksi hizmeti benim için Shivajinagar'dan Hinjewadi'ye ulaşmak için en uygun ulaşım şeklidir.” Yasanın katı bir şekilde uygulanmasının da işe yarayacağını düşünmüyorum. yolculara ciddi rahatsızlık veriyor. Ayrıca hükümetin tüm paydaşlarla bir toplantı yapması ve işe gidip gelenlerin çıkarına olacak bir kazan-kazan çözümü bulması gerekiyor.”

Uber'le ilgilenen halkla ilişkiler firması, yakında yanıt vereceğini söyledi.

RTO yetkililerine göre, Ola ve Uber'in hafif dört tekerlekli araç toplayıcı lisansı başvuruları, 2020 Motorlu Taşıt Toplayıcı Yönergeleri Yasası kapsamında yapıldı ve Aralık 2023'ten bu yana Bölgesel Ulaşım Otoritesi'nde beklemede. RTA'nın uygulamaları incelendiğinde, toplayıcı şirketlerin Kanun hükümlerine tam olarak uymadığı ortaya çıktı. Bunu takiben RTO, 12 Aralık'ta onayın reddedildiğini ve iki toplayıcının daha fazla faaliyet göstermesinin yasaklandığını belirten bir genelge yayınladı.

Bhor ayrıca, “Ola ve Uber'in, operasyonları gerçekleştirmek için zorunlu gereklilikler olan, ehliyet almadan önce gerekli olan iki yıllık sürüş deneyimi başta olmak üzere sürücü eğitimiyle ilgili kurallar olmak üzere normları ihlal ettiği tespit edildi.” Toplayıcılar, sürücüler için sigorta poliçeleri sağlamalı, her iki yılda bir sağlık sigortasının uygun şekilde başlatılmasını ve ehliyetlerin yenilenmesini sağlamalıdır. Bu firmalar zorunlu şartları yerine getirmedi ve bu da hizmetlerinin reddedilmesine yol açtı.”

Vatandaşlar, RTO'nun baskı duyurusunun, toplayıcıların yetkililer tarafından tamamen kapatılması durumunda rahatsız olacak çok sayıda sakini etkileyeceğini söyledi. Toplayıcı hizmetleri çok sayıda öğrenci, BT uzmanı, kadın, yaşlı vatandaş, havaalanı yolcusu ve tren ve otobüs yolcuları tarafından kullanılmaktadır.

Dr. Hindistan İş İşçileri Cephesi başkanı Keshav Nana Kshirsagar şunları söyledi: “Her iki toplayıcı şirkete de geçici lisanslar verildi ve yetkililerin belirlediği yönergeleri ihlal etmeleri nedeniyle faaliyetleri durduruldu. “Devletin yönergelerine sıkı sıkıya uymak zorundalar. Khatua komiteleri, aksi takdirde hukuka aykırılık nedeniyle faaliyetlerinin tamamen durdurulmasını talep ediyoruz.”

Ulusal Oto Taksi Otobüs Taşımacılığı Federasyonu Başkanı Baba Kamble şunları söyledi: “Lisans vermeme kararı sadece kağıt üzerinde boş bir tehdittir. Şirketler yasayı ihlal ettiği için il ve ilçeden tamamen yasaklanmaları gerekiyor.”