Yetkililer şehirdeki BRTS güzergahının bir kısmını normal trafiğe açarken, altyapının kısmen sökülmesi, ancak Gunjan Tiyatrosu bölgesindeki bariyerlerin kaldırılmaması yolu kör bir noktaya çevirdi. Okuyucular sorunu çözmek için adımlar öneriyor…
Şehir genelinde BRTS otobüs şeritlerinde sık sık kazalar yaşanıyor. (HT FOTOĞRAF)
Tesis tehlike haline geldi
Hızlı Otobüs Transit Sisteminin (BRTS) Ahmednagar Yolu Metro hattı boyunca çalışmaya devam etmesini kafa karıştırıcı buluyorum. İki ulaşım türü birbirini tamamlamaz, aksine bir arada yaşamaları nedeniyle birbirleriyle çelişir. Bu anlaşmazlığın canlı bir örneği, genellikle metro direklerinin varlığına atfedilen sokaklarda sık sık meydana gelen kazalardır. Bariz güvenlik endişeleri ve bu metro direklerinin yolcular için oluşturduğu riskler göz önüne alındığında, yetkililerin kazaları önlemek için BRTS sistemini derhal sökmeyi düşünmesinin zorunlu olduğuna inanıyorum. Bu güzergahtaki BRTS’lerin günlük ulaşımda onlara güvenen kişiler için tehlike oluşturduğu giderek daha açık hale geliyor.
Ayaz Patel
Taşıma modunu kontrol edin
BRTS, şehrimizin ulaşım manzarasında hem sorun hem de potansiyel çözüm olarak ikili bir rol oynadı. Başlangıçta trafik sıkışıklığıyla ilgili acil sorunları çözmek ve toplu taşımanın genel kalitesini artırmak için tanıtıldı. Ancak son yıllarda birçok BRTS güzergahının devre dışı kalması ve artık amaçlandığı gibi çalışmaması nedeniyle etkinlikte gözle görülür bir düşüş yaşandı. Çeşitli BRTS rotaları arasında Swargate’ten Katraj’a giden rotanın nispeten sorunsuz bir şekilde çalışmaya devam etmesi nedeniyle bir istisna olduğunu belirtmekte fayda var. Her güzergahın operasyonel başarısındaki bu tutarsızlık, şehrimizdeki BRTS sisteminin genel verimliliği ve uygulanabilirliği hakkında soru işaretleri doğurmaktadır. Bu zorluklar ve farklılıklar göz önüne alındığında, artık tüm BRTS projesinin ayrıntılı ve kapsamlı bir incelemesini başlatmanın zorunlu olduğuna inanıyorum.
Aaron Rodrick
Bütünsel kentsel planlama stratejilerini benimseyin
Yolların artık trafiğe uygun olmaması nedeniyle Pune’da artan araç sayısı acil bir sorun haline geldi. Bu senaryoda, metro sisteminin devreye girmesi şehrin toplu taşıma ağının iyileştirilmesine yönelik bir umut ışığı sunuyor. Ancak yönetimin yeni yollarda BRTS uygulamasını yeniden düşünmesi hayati önem taşıyor. Bir Hadapsarlı olarak BRTS sisteminin bazı alanlarda çözümden çok sorun haline geldiğine ilk elden şahit oldum. Ne yazık ki Hadapsar’ın BRTS’si kör bir nokta haline geldi ve işe gidip gelenler için büyük rahatsızlık yarattı. Daha da kötüsü, yönetim yakın zamanda diğer araçlara daha fazla şerit sağlamak için BRTS otobüs duraklarını yolun bir tarafına kaydırmaya karar verdi. Bu kararın ardındaki amaç trafik sıkışıklığını azaltmak olsa da, daha geniş sonuçların dikkate alınması önemlidir. BRTS otobüs duraklarının yerinin değiştirilmesi, diğer araçların trafiğini geçici olarak rahatlatabilir, ancak toplu taşımayı kullananlar için durumu potansiyel olarak daha da kötüleştirebilir. Ayrıca artan araç trafiğinin temel sorunu da çözülmüyor. İdarenin toplu taşımanın verimli kullanılması, mümkün olan yerlerde yolların genişletilmesi, bisiklet, yürüyüş gibi alternatif ulaşım türlerinin teşvik edilmesi gibi unsurları dikkate alan kapsamlı çözümlerle bütünsel kentsel planlama stratejilerine odaklanması yerinde olacaktır.
Madhukar Kshirsagar
BRTS amacına ulaşamadı
Maalesef BRTS şehrimizde “beyaz bir fil” haline geldi. Ne yazık ki, toplu taşımayı iyileştirmeyi amaçlayan BRTS tesisi, verimsiz oldu ve işe gidip gelenler için önemli zorluklar yarattı. BRTS sisteminin en endişe verici sorunlarından biri yolun önemli bir bölümünü işgal etmesi ve bu durumun yolu paylaşan diğer araçlar için önemli engeller oluşturmasıdır. Bu müdahale düzgün bir trafik akışı sağlamadı ancak tam tersi bir etki yarattı: gecikmelere ve işe gidip gelenler için rahatsızlık yarattı. BRTS’nin kentte hedeflediği hedeflere ulaşamadığı ortadadır. BRTS’den duyulan memnuniyetsizlik işe gidip gelenlerin ötesine geçiyor; Yollarda güvenlik ve düzenin sağlanmasında önemli rol oynayan trafik polisleri bile sistemden memnuniyetsizliğini dile getirdi. Bu yaygın memnuniyetsizlik, BRTS projesini rahatsız eden sistemik zorlukların ve eksikliklerin göstergesidir.
Amol Nikalje
BRTS altyapısını sökün
BRTS’nin global kavram ve fonksiyonlarının kullanılmaması nedeniyle 2006’dan beri BRTS’ye karşıyım. Ahmednagar Yolu’nun büyük bir kısmı BRTS ayrımı tarafından kaplandığından şeritlerde büyük bir trafik sıkışıklığı yaşanıyor. PMC’nin duyurusuna göre, daha iyi sonuçlar almak için BRTS’yi Parnakuti’den (Yerawada) Vimannagar Chowk’a kadar parçalar halinde değil tamamen sökmeleri gerekiyor. Trafik polisi bile hurdaya çıkarma talebinde bulunmak zorunda kalıyor.
Qaneez Sukhrani
Siddharth Gadkari’ye söylendiği gibi
Şehir genelinde BRTS otobüs şeritlerinde sık sık kazalar yaşanıyor. (HT FOTOĞRAF)
Tesis tehlike haline geldi
Hızlı Otobüs Transit Sisteminin (BRTS) Ahmednagar Yolu Metro hattı boyunca çalışmaya devam etmesini kafa karıştırıcı buluyorum. İki ulaşım türü birbirini tamamlamaz, aksine bir arada yaşamaları nedeniyle birbirleriyle çelişir. Bu anlaşmazlığın canlı bir örneği, genellikle metro direklerinin varlığına atfedilen sokaklarda sık sık meydana gelen kazalardır. Bariz güvenlik endişeleri ve bu metro direklerinin yolcular için oluşturduğu riskler göz önüne alındığında, yetkililerin kazaları önlemek için BRTS sistemini derhal sökmeyi düşünmesinin zorunlu olduğuna inanıyorum. Bu güzergahtaki BRTS’lerin günlük ulaşımda onlara güvenen kişiler için tehlike oluşturduğu giderek daha açık hale geliyor.
Ayaz Patel
Taşıma modunu kontrol edin
BRTS, şehrimizin ulaşım manzarasında hem sorun hem de potansiyel çözüm olarak ikili bir rol oynadı. Başlangıçta trafik sıkışıklığıyla ilgili acil sorunları çözmek ve toplu taşımanın genel kalitesini artırmak için tanıtıldı. Ancak son yıllarda birçok BRTS güzergahının devre dışı kalması ve artık amaçlandığı gibi çalışmaması nedeniyle etkinlikte gözle görülür bir düşüş yaşandı. Çeşitli BRTS rotaları arasında Swargate’ten Katraj’a giden rotanın nispeten sorunsuz bir şekilde çalışmaya devam etmesi nedeniyle bir istisna olduğunu belirtmekte fayda var. Her güzergahın operasyonel başarısındaki bu tutarsızlık, şehrimizdeki BRTS sisteminin genel verimliliği ve uygulanabilirliği hakkında soru işaretleri doğurmaktadır. Bu zorluklar ve farklılıklar göz önüne alındığında, artık tüm BRTS projesinin ayrıntılı ve kapsamlı bir incelemesini başlatmanın zorunlu olduğuna inanıyorum.
Aaron Rodrick
Bütünsel kentsel planlama stratejilerini benimseyin
Yolların artık trafiğe uygun olmaması nedeniyle Pune’da artan araç sayısı acil bir sorun haline geldi. Bu senaryoda, metro sisteminin devreye girmesi şehrin toplu taşıma ağının iyileştirilmesine yönelik bir umut ışığı sunuyor. Ancak yönetimin yeni yollarda BRTS uygulamasını yeniden düşünmesi hayati önem taşıyor. Bir Hadapsarlı olarak BRTS sisteminin bazı alanlarda çözümden çok sorun haline geldiğine ilk elden şahit oldum. Ne yazık ki Hadapsar’ın BRTS’si kör bir nokta haline geldi ve işe gidip gelenler için büyük rahatsızlık yarattı. Daha da kötüsü, yönetim yakın zamanda diğer araçlara daha fazla şerit sağlamak için BRTS otobüs duraklarını yolun bir tarafına kaydırmaya karar verdi. Bu kararın ardındaki amaç trafik sıkışıklığını azaltmak olsa da, daha geniş sonuçların dikkate alınması önemlidir. BRTS otobüs duraklarının yerinin değiştirilmesi, diğer araçların trafiğini geçici olarak rahatlatabilir, ancak toplu taşımayı kullananlar için durumu potansiyel olarak daha da kötüleştirebilir. Ayrıca artan araç trafiğinin temel sorunu da çözülmüyor. İdarenin toplu taşımanın verimli kullanılması, mümkün olan yerlerde yolların genişletilmesi, bisiklet, yürüyüş gibi alternatif ulaşım türlerinin teşvik edilmesi gibi unsurları dikkate alan kapsamlı çözümlerle bütünsel kentsel planlama stratejilerine odaklanması yerinde olacaktır.
Madhukar Kshirsagar
BRTS amacına ulaşamadı
Maalesef BRTS şehrimizde “beyaz bir fil” haline geldi. Ne yazık ki, toplu taşımayı iyileştirmeyi amaçlayan BRTS tesisi, verimsiz oldu ve işe gidip gelenler için önemli zorluklar yarattı. BRTS sisteminin en endişe verici sorunlarından biri yolun önemli bir bölümünü işgal etmesi ve bu durumun yolu paylaşan diğer araçlar için önemli engeller oluşturmasıdır. Bu müdahale düzgün bir trafik akışı sağlamadı ancak tam tersi bir etki yarattı: gecikmelere ve işe gidip gelenler için rahatsızlık yarattı. BRTS’nin kentte hedeflediği hedeflere ulaşamadığı ortadadır. BRTS’den duyulan memnuniyetsizlik işe gidip gelenlerin ötesine geçiyor; Yollarda güvenlik ve düzenin sağlanmasında önemli rol oynayan trafik polisleri bile sistemden memnuniyetsizliğini dile getirdi. Bu yaygın memnuniyetsizlik, BRTS projesini rahatsız eden sistemik zorlukların ve eksikliklerin göstergesidir.
Amol Nikalje
BRTS altyapısını sökün
BRTS’nin global kavram ve fonksiyonlarının kullanılmaması nedeniyle 2006’dan beri BRTS’ye karşıyım. Ahmednagar Yolu’nun büyük bir kısmı BRTS ayrımı tarafından kaplandığından şeritlerde büyük bir trafik sıkışıklığı yaşanıyor. PMC’nin duyurusuna göre, daha iyi sonuçlar almak için BRTS’yi Parnakuti’den (Yerawada) Vimannagar Chowk’a kadar parçalar halinde değil tamamen sökmeleri gerekiyor. Trafik polisi bile hurdaya çıkarma talebinde bulunmak zorunda kalıyor.
Qaneez Sukhrani
Siddharth Gadkari’ye söylendiği gibi