Startup Mantra: İşe Gidiş İhtiyaçlarınızı Karşılayacak Sürücü Kiralama Hizmeti

hulya

New member
PUNE'un başarısının, Indian Drivers'ın (ID Car Drivers P Ltd'nin bir birimi) çok iyi bildiği bir bedeli ve zamanı var. On beş yıl önce üç arkadaş Parag Palsokar, Krishna Badwane ve Dinesh Rahane, araba için sürücü bulmanın kolay olmadığını fark ettiler. Dinesh, “Böylece araba sürücüleri sağlama konusunda ilkel bir fikir ortaya attık” diyor. İnsanların sahip olduğu tüm fikirler gibi, basit görünen şeyler de oldukça sıkıcı olabilir. Ve Dinesh'in dediği gibi uzun. “Hepimiz (bankalarda) profesyoneldik ve iş yapmak için bir fikirden daha fazlasına sahip olmamız gerektiğini biliyorduk. Bu yüzden ihtiyacın piyasada mı yoksa sadece aklımızda mı olduğunu öğrenmek için bir anket düzenledik.” Bunu yapmak için Pune'un sürücülerin yaşadığına inanılan Janata Vasahat, Pimpri-Chinchwad, Parvati ve benzeri bölgelerine gittiler. . 500'den fazla sürücüyle tanıştılar ve onlara işe ihtiyaçları olup olmadığını, beklentilerinin ve zorluklarının neler olduğunu sordular. “Benzer şekilde yaklaşık 200 araç sahibiyle sürücü ihtiyaçları ve gereksinimleri hakkında anket yaptılar. Cevap şuydu: Evet, araç sahiplerinin beklentilerini karşılayabilecek sürücülere ihtiyaç vardı.”


Indian Drivers uygulaması bugüne kadar 35.000 isteğe bağlı müşteriye, 12.000 bireysel müşteriye ve 65 işletmeye hizmet verdi. (Shutterstock (TEMSİLCİLİK GÖRSEL))

İlk adım

Yalnızca HT Uygulamasından en son Hindistan Genel Seçim haberlerine özel erişim elde edin. Şimdi İndirin! Şimdi İndirin!

Parag ilk başta tüm zamanını sürücülerle tanışıp röportaj yaptıkları küçük bir kabinde geçirdi. Ancak sürücülerin görüşmeye gelmesini sağlamak kolay olmadı. Yerel gazetelere ilanlar vererek bunu denedik” dedi.

İşe yaradı. Indian Drivers, ilk yılında 1.000'den fazla sürücüyle röportaj yaptı. “Onları yılların deneyimine, kullanabildikleri araba türlerine, bakımlarına ve davranışlarına göre Standart, Klasik, Altın ve Platinum olarak sınıflandırdık. Yani standart kategorideki bir sürücü, hatchback veya küçük araba kullanabilir ve beş yıllık deneyime sahip olabilir. Klasik sürücüler sedan araç kullanabilen ve beş yıldan fazla deneyime sahip kişilerdi; Gold ise 7,5 yıllık deneyime sahip olup SUV veya yarı otomatik araba kullanabilen kişiydi. Platinum sürücüler BMW, Land Rover gibi lüks arabaları kullanabilen kişilerdi. İki yıl içinde Pune'da 2.500 sürücüyü bir araya getirdik.”

Piyasadaki talep

Arz tarafı hazır olduğundan, artık talebi ele almaları gerekiyordu. Parag şöyle diyor: “Hizmetimizdeki birçok kişiyle konuştuk ve şoför çağrıları aldık. Bu ihtiyacı manuel olarak karşıladık. Şoförü aradık, o da işini yaptı. Bu şekilde bir miktar büyüme sağladık ama yavaştı. 2015 itibarıyla veri tabanımızda 15.000 sürücü vardı ve 20.000 müşteriye hizmet verdik.”

2015 yılında Ola ve Uber'in Pune'a gelişi bazı gerçekleri ortaya çıkardı. Dinesh şöyle diyor: “Teknolojinin işimiz için değerinin farkındayız. Ola ve Uber bir uygulama kullandı ve bu, işimizde büyük değişikliklere yol açabilirdi. Sadece talep üzerine müşterilere odaklanmak yerine kurumsal sektöre de hizmet vererek pazarımızı genişletebileceğimizi hissettik.”

Uygulamalarının geliştirilmesi iki yıl sürdü. Dinesh şöyle diyor: “Bugün güvenli taraftaydık ve hâlâ da öyleyiz. Başlangıçta ne kadar para harcandıysa ₹5 lakh, üçümüz tarafından yapıldı. Ve ne kazandıysak, harcamalarımızda çok tutumlu davrandıktan sonra onu tekrar şirkete yatırdık. Böylece, uygulamamızı geliştirme nezaketini gösteren ancak kendisine taksitle ödeme yapmamıza izin veren bir yazılım geliştiricisi Munnawar ile tanıştık.” Uygulama 2017 yılında piyasaya sürülmeye hazırdı. Bu da daha fazla sürücüye ulaşmamızı sağladı. Ülke genelinde sürücüler tarafından yaklaşık 55.000 indirme kaydedildi.” Bu arada müşteri tabanlarını şirketleri ve özel kişileri de kapsayacak şekilde genişlettiler. 2019 yılına gelindiğinde satış rekorları kırdılar ₹25 lakh.

Kovid öğrenimi

Dinesh şöyle diyor: “Covid 2019 civarında başladı ve bizim için şans eseri M&M, TACO, Faurecia, Bosch, Total Oil, Emerson, ISMT Ltd. gibi kurumsal müşterilerimiz, işe gelmemelerine rağmen sürücülerimizin maaşlarını ödemeye devam etti. Büyük şirketlere sunduğumuz teklif, stajyerlere ve isteğe bağlı müşterilere sunduklarımızdan farklıydı. Burada maaş bordrosunu tüm hükümet düzenlemelerine (GST, PF, ESIS vb.) uyacak şekilde yönetmek zorundaydık ve şirket bize aylık ödeme yapıyordu. Bu zor günlerde hem zararın önüne geçerek hem de sürücülerimize gelir sağlamayı başardık” dedi.

Ancak ağlarının hiç de iyi olmadığını fark ettiler. “Büyüme durdu ve hizmetimizi geliştirmekle meşgulken, herhangi bir işletme için büyük bir destek olabilecek ağ oluşturma konusunu ele almadık. Bu iş kişisel tavsiyelerle çok ileri gidiyor. Böylece TiE Pune, BNI, Saturday Club, MCCI, DCCI gibi tüm ağ oluşturma gruplarına katıldık. Bu bize çok yardımcı oldu. Kovid öncesinde durgun olan gelirimiz artık artıyordu ₹2,10 crore” dedi.

Büyüme ilerlemenin tek yoludur

“Şu ana kadar platformumuz aracılığıyla 20.000 sürücüye iş imkanı yarattık. Her hafta sürücülere yönelik eğitim kursları düzenleyerek onları iletişim becerileri, hijyen, otoyollarda hız davranışı, yol bakımı vb. konularda eğitiyoruz. Eğitim ücretsiz olmakla birlikte her sürücü eğitime katılabilir. Sürücü eğitiminin ardından sertifika alacaksınız. Her hafta yaklaşık 50 ila 60 sürücü eğitimden yararlanıyor” diyor Dinesh.

“Hindistan'daki tüm araç sahiplerine ve işletmelere araç sürücüsü sağlama vizyonuyla başladığımızda hizmetlerimizi Mumbai ve Bengaluru'ya kadar genişlettik. Büyümemiz ikiye katlandı ₹21-22 Mali Yılı'nda 2,10 crore, ₹22-23 Mali Yılı'nda 4,1 crore ₹23-24'te 9,20 crore. Diğer şehirlerdeki potansiyelin kullanılmasına yardımcı oldu. Daha önce Ola ve Uber gibi ticari araç tedarik etmiyorduk, şimdi onlara şoför sağlıyoruz” dedi.

Hizmetler

Bugüne kadar 35.000 isteğe bağlı müşteriye, 12.000 konut müşterisine ve çoğu Fortune 500 şirketi olan 65 işletmeye hizmet verdik. yatırımla başladık ₹İlk dönemde 5 lakh yatırım yaptık ve şu ana kadar yatırım yaptık ₹Bizim işimizde 70 lakh. Geçen yıl işimiz büyüdü ₹9,2 crore ve ulaşacağız ₹Gelecek mali yılda '25-26'da 20 crore gelir göreceğiz ₹ 60 crore.

Talebin yoğun olduğu Mumbai, Bangalore ve şimdi de Delhi'ye doğru gidiyoruz. Şirketler zaten sürücülerin dış kaynak kullanımıyla ilgili sorularla bize yaklaşıyor. Ayrıca, büyük şirketlere kişisel ulaşım hizmetleri için elektrikli araçlar sağlamayı amaçlayan diğer girişimimiz ID Mobility Pvt Ltd. üzerinde de çalışıyoruz. 50 kişilik elektrikli araç filosuyla yola çıkmayı planlıyoruz. Ayrıca uygulamamız artık daha kullanıcı dostu hale geldi.

“Daha önce uygulamayı bizim için geliştiren bir yazılım uzmanımız vardı. Şimdi bu şirketi satın aldık ve bu şirketin yönetimini başka bir yazılım şirketine devrettik. Bu, makul bir maliyetle uygulamamızı geliştirmeye devam etmelerine ve gerektiğinde özellikler ekleyip kaldırmalarına olanak tanıyor.”

Risk faktörü

Her ne kadar tablo pembe olsa da sürücülerden komisyon alınması gibi bazı belirsizliklerin üstesinden gelmek zorunda kaldılar. Dinesh şöyle diyor: “Tüm isteğe bağlı yolcular için bir e-cüzdan geliştirdik. Bu anlaşma, komisyonumuzun müşterinin yolculuğu başlamadan çok önce sürücünün cüzdanından düşülmesini ve hesabımıza aktarılmasını sağlıyor. Örneğin, bir sürücü, isteğe bağlı olarak dört saatlik bir yolculuk siparişi alıyor ve bu da müşteriye maliyet getiriyor. ₹500. Bu tutardan komisyonumuz %20'dir ( ₹100) yolculuk başlamadan önce sürücüden kesilecek ve tazminat alacak ₹Yolculuğu tamamladıktan sonra 500. Bir sürücü her yolculuk yapmak istediğinde e-cüzdanına para yüklemesi gerekiyor.”

“Aylık veya sürekli olarak şoför kiralamak isteyen özel şahıslar için şoförün aylık maaşını komisyon olarak alıyoruz. Bu hizmette, müşteriyle yıllık bir sözleşme yapıyoruz; bu sözleşmede eğitim programına ek olarak, sürücünün sürücüyü değiştirmek istemesi veya sürücünün işten ayrılması durumunda sürücünün değiştirilmesini de ayarlıyoruz, Haberin Detayları çalışması yapıyoruz Bu tür sürücüler için kontrol ve polis kontrolü zorunludur.

“Kurumsal müşterilerimiz için tüm yasal gereklilikleri içeren aylık fatura kesiyoruz ve aylık fatura üzerinden %15 komisyon alıyoruz” dedi.

Yarışma

Yalnızca isteğe bağlı müşterilere hizmet veren DrivU var. Tüm müşteri kategorilerine hizmet vermekteyiz. Ayrıca çok büyük miktarda finansman topladılar ve yaklaşık 1,5 milyon avroluk satış elde ettiler. ₹Geçen yıl 80'den fazla crore. Şu ana kadar doğru yoldayız ve harika gidiyoruz!”

Bu işi anlamaları ve çeşitli değişkenlere genel bakışları ile şuna benziyor ₹Bu üç silahşör için 80 Crore'luk bir ciro kesinlikle gerçeğe dönüşecek!

Sesler

Indian Drivers, birlikte çalıştığımız en profesyonelce yönetilen kuruluşlardan biridir. Yalnızca iş ihtiyaçlarını anlamakla kalmıyorlar, aynı zamanda müşterilerimizle çok yakın çalışıyorlar; bu da ilgili tüm paydaşlar için bir kazan-kazan anlamına geliyor. Onları şiddetle tavsiye ediyoruz.

Kuldeep Ghosh, CEO ve Kurucu Ortak, Cab-Eez Infra Tech Pvt Ltd

Üç yıldan fazla bir süredir Indian Drivers aylık sürücü hizmetlerini kullanıyorum. En iyi yanı, siz tamamen memnun kalana kadar size sürücü göndermeye devam edecekleridir. Bir sürücü ayrılırsa, sürücüyü seçmek için de birkaç seçeneğiniz vardır.

Parikshit Dhopadkar, müşterinin daimi sürücüsü

Indian Drivers'ın düzenli kullanıcısıyım. Tavsiye eden arkadaşıma teşekkür ederim. Sürücüleri iyi huylu, profesyonel ve dahası çok dakik!

Jamadar, isteğe bağlı hizmet

Dokuz yıldır Indian Drivers'la çalışıyorum ve çok memnunum. Şirket, ister kalıcı ister kalıcı olsun, işi almak için benden herhangi bir şey yapmamı talep etmiyor. Personeli bile çok yardımsever ve sorunlarımızı çözmeye her zaman hazır. Indian Drivers ile ilişkilendirildiğim için gururlu ve mutluyum.

Güneşli Salvi, sürücü