Vatandaşlar Baner-Balewadi’de köprü açmak için mahkeme kapısını çalıyor

hulya

New member
Pune: Pune Belediye Kurumu’nun (PMC) uyuşuk yaklaşımı, Baner, Balewadi, Wakad ve Kaspate Vasti sakinlerini Mula nehri üzerinde yeni inşa edilen bir köprünün açılışını yapmak üzere Bombay Yüksek Mahkemesine başvurmaya zorladı.


Köprü henüz halkın kullanımına açık olmadığından talihsiz sakinler evlerine veya ofislerine ulaşmak için uzun bir yol yürümek zorunda kalıyor. (HT FOTOĞRAF)

Mahalle sakinleri Cuma günü Pune ve Pimpri-Chinchwad belediye şirketlerini birbirine bağlayan bölge için Kamu Çıkarı Davası (PIL) açtı.

Sakinlere göre, Pune Belediye Şirketi’ndeki (PMC) Baner ve Balewadi ile Pimpri Chinchwad Belediye Şirketi’ndeki (PCMC) Wakad ve Kaspate Vasti, yol olmaması nedeniyle uzun süredir Mula nehri tarafından ayrılmış durumda. İki şehre bağlanmak için yoğun Mumbai-Bengaluru Otoyolu boyunca uzun bir rotayı kullanmak zorunda kalıyorlar.

Bu sorunu çözmek için Balewadi, Baner ve Wakad’ı Mula nehri üzerinden birbirine bağlayan bir köprü 2013 yılında PMC ve PCMC tarafından onaylandı.

İnşaattaki gecikmeye rağmen köprü 2018/19 mali yılında tahmini maliyetlerin üzerinde tamamlandı ₹31 crore. Ancak henüz halka açık olmadığından talihsiz sakinler evlerine veya ofislerine ulaşmak için uzun bir yol yürümek zorunda kalıyor.

Wakad sakini Abhijit Garad ve Balewadi’den Sandip Mandloi, köprünün açılması için birkaç kez yetkililere başvurdu ancak olumlu bir yanıt alamadı.

Yeni köprü henüz halkın kullanımına açık olmadığından, yol üzerindeki ve çevresindeki alan kötü niyetli kişiler tarafından çöp dökmek ve kamyon/tankerlerin izinsiz park edilmesi için kullanılıyor.

Bu nedenle bölge sakinleri Bombay Yüksek Mahkemesinde PMC, PCMC, Bölge Koleksiyoncusu, Şehir Planlama Dairesi ve Kentsel Gelişim Dairesi aleyhine dava açtı. PIL’leri Wakad Balewadi Köprüsü’nün halkın kullanımına açılması için mahkeme emri istiyor.

Garad şunları söyledi: “Köprünün açılışındaki gecikme, Wakad, Kaspate Wasti ve Pimple Saudagar’daki binlerce sakinin işyerlerine veya evlerine uzun yollar kat etmek zorunda kalması nedeniyle rahatsızlık yaratıyor.”

Mandloi şöyle dedi: “Baner ve Balewadi halkı, araçlar sadece bir kavşaktan geçmek için 30 ila 40 dakika bekletildiğinden her gün trafik sorunlarıyla karşı karşıya kalıyor.” Radha Chowk, Mamta Chowk ve Dasra Chowk darboğazlarla karşı karşıya. Balewadi-Wakad bağlantı yolu 10 yılı aşkın süredir yapım aşamasında. Wakad’da Mula Nehri üzerine bir köprü inşa edilmesine rağmen, köprünün inşası pahalıya mal oldu ₹Birkaç yıl önce 31 crore olmasına rağmen yolun geri kalanı hâlâ tamamlanmadı.”

Dilekçe sahipleri adına duruşmaya katılan avukat Satya Muley, “Köprüye bağlanmak için Balewadi tarafından arazi edinilmesinde herhangi bir sorun varsa, bu PMC’nin planlamasındaki kusurları ortaya çıkarır.” Her iki şirketin de inşa ettiğini görmek şaşırtıcı. arazi almadan köprüyü. Yetkililer ve politikacılar arazi edinimi sorununun çözüldüğünü iddia ederlerse, yetkililerin önümüzdeki iki ila üç ay içindeki gelişmeleri görmesine izin vermeli ve iddialarını desteklemek için Bombay Yüksek Mahkemesi’ne bir beyanda bulunmalılar.”

Konuyla ilgilenen PMC proje departmanından bir yetkili, isminin gizli kalması kaydıyla şunları söyledi: “Köprü yaklaşık 200 metre uzunluğunda ve 30 metre genişliğindedir ve her ikisinin de (PMC ve PCMC) inşaat için eşit fonları vardır.” PCMC erişimini tamamladı. Yol ama arazi edinimi konusunda sıkıntı yaşıyoruz. Balewadi’ye giden yaklaşık 700 metrelik bir erişim yolu geliştirmemiz gerekiyor. Ancak mülk sahipleri araziyi PMC’ye devretmeye istekli değiller. Gerekli arazinin neredeyse yüzde 90’ına sahibiz ve yaklaşma yolunu Pune Smart City Development Corporation Limited’in (PSCDCL) fonlarıyla geliştireceğiz. Erişim yolundaki çalışmaların kamuya açılmadan önce tamamlanması yaklaşık üç ila dört ay sürecektir.