Vatandaşlar, Maharashtra Metro Rail Corporation Limited (Maha Metro) tarafından işletilen Pune Metrosu’nun azalan yolcu sayısıyla ilgili endişelerini dile getirdi. Pune Metrosu 1 Ağustos 2023’te genişletildikten sonra iki yeni rota tanıtıldı: Vanaz’dan Ruby Hall Kliniğine ve Pimpri-Chinchwad Municipal Corporation’dan (PCMC) Bölge Mahkemesine, günlük yolcu sayısı yaklaşık 65.000’e çıktı. O tarihten bu yana, büyük tren istasyonlarının işletimindeki gecikmeler ve yetersiz son mil bağlantısı gibi çeşitli nedenlerden dolayı yolcu sayısı azaldı.
Kasım ayında yalnızca 14 lakh sakin metro hizmetini kullandı ve Maha-Metro yalnızca gelir elde etti ₹2,20 crore. (HT DOSYASI)
Ağustos ayında 20,47 lakh yolcu Pune Metrosu’nda seyahat ederek 3,07 milyar Rupi gelir elde etti. Eylül ayında, gelir 2,98 milyar Rs’ye düşmesine rağmen yolcu sayısı 20,23 lakh yolcuya düştü. Ekim ayında gelir 2,48 milyar Rs’ye düştüğü için yolcu sayısı 16,72 lakh yolcuya düştü. Kasım ayında yolcu sayısı 14 lakh’a, gelir ise 2,20 milyar rupi’ye düştü. Yolcu sayısı ve gelirdeki düşüş, yolcu sayısını artırmaya çalışan Pune Metrosu için büyük bir zorluk teşkil ediyor.
Facebook’ta HT Channel’daki son dakika haberleri ile güncel kalın. Şimdi Katıl
Vatandaşların çeşitli sorunları çözmesi için bir forum oluşturan Pune merkezli bir sanayici olan Sudhir Mehta şunları söyledi: “Metro projelerimizde, özellikle de elektrikli otobüslerin ve diğer elektrikli otobüslerin kullanımında kritik öneme sahip son mil bağlantısını sıklıkla unutmamız endişe verici. Araçlar. Pune Metro gibi büyük bir proje için tamamlanan bölümler Kasım ayında 1 lakh crore’den daha az bir aylık gelir elde etti ve kapasite kullanımı %1’in altındaydı.”
“Metro inşaat maliyetinin yalnızca %10’unu oluşturan uygun fiyatlı son kilometre bağlantısının olmayışı, yalnızca önemli mali kayıplara yol açmakla kalmıyor, aynı zamanda insanları toplu taşımayı tercih etmekten caydırıyor. Mehta, Pune’da toplu taşımayı daha rahat ve daha az gösterişli hale getirmek için tüm rotaları tamamlamak ve son kilometrede kesintisiz bağlantı sağlamak çok önemli” dedi.
6 Mart 2022’de Pune Metrosu’nun açılışından önce yalnızca iki hat faaliyetteydi; Vanaz Garware Koleji’ne ve Pimpri Phugewadi’ye. Hizmete girmesini takip eden yılda her iki güzergahta da toplam 1.978.160 yolcu seyahat etti; bu, o yıl ortalama 5.000 civarında yolcunun metroyu kullandığı anlamına geliyor. Daha sonra, genişletilmiş rotalar kullanıma sunulduğunda, günlük yolcu sayısı başlangıçta 65.000 civarına yükseldi, ancak sonraki birkaç ay içinde kademeli olarak azaldı.
Genel Müdür (idare ve halkla ilişkiler) Hemant Sonawane şunları söyledi: “Kasım ayında Pune Metro’yu kullanan kişi sayısında bir düşüş görüldü. Diwali’de çalışanların ve öğrencilerin tatil olması nedeniyle daha az yolcunun metroyu kullandığı tespit edildi. Bu bayram döneminde metro yolcu sayısında günlük bir düşüş yaşandı ve bu da toplam yolcu sayısı ve bilet gelirinde düşüşe yol açtı. Diwali’den sonra yolcu sayısı ve gelir de arttı.”
“Çoğu istasyonda son kilometre bağlantısını geliştirdik. Beş metro istasyonunda araba paylaşımı hizmetini başlattık. Yeni istasyonlar devreye girdikçe yolcu sayılarında ve gelirlerde artış göreceğiz. Biraz zaman alacak. Ramwadi, Kalyani Nagar, Yerawada, Swargate ve Mandai henüz bağlanmamış ana tren istasyonlarıdır. Bağlandıklarında değişimi göreceğiz. Yakında bağlantıyı artıracağız. Yolcu sayısı ve yolcuların tepkisi yavaş ve kesin bir şekilde artacak” dedi Sonawane.
Bu arada Pune Metrosunu günlük olarak kullanan yolcular seyahat ihtiyaçları için kart seçiyor ve bugüne kadar 28.930 Metro kartı dağıtıldı. Sonawane, bu kart sahipleri arasında metro biletlerinde %30 indirimden yararlanan 4.136 öğrencinin bulunduğunu söyledi.
Kasım ayında yalnızca 14 lakh sakin metro hizmetini kullandı ve Maha-Metro yalnızca gelir elde etti ₹2,20 crore. (HT DOSYASI)
Ağustos ayında 20,47 lakh yolcu Pune Metrosu’nda seyahat ederek 3,07 milyar Rupi gelir elde etti. Eylül ayında, gelir 2,98 milyar Rs’ye düşmesine rağmen yolcu sayısı 20,23 lakh yolcuya düştü. Ekim ayında gelir 2,48 milyar Rs’ye düştüğü için yolcu sayısı 16,72 lakh yolcuya düştü. Kasım ayında yolcu sayısı 14 lakh’a, gelir ise 2,20 milyar rupi’ye düştü. Yolcu sayısı ve gelirdeki düşüş, yolcu sayısını artırmaya çalışan Pune Metrosu için büyük bir zorluk teşkil ediyor.
Facebook’ta HT Channel’daki son dakika haberleri ile güncel kalın. Şimdi Katıl
Vatandaşların çeşitli sorunları çözmesi için bir forum oluşturan Pune merkezli bir sanayici olan Sudhir Mehta şunları söyledi: “Metro projelerimizde, özellikle de elektrikli otobüslerin ve diğer elektrikli otobüslerin kullanımında kritik öneme sahip son mil bağlantısını sıklıkla unutmamız endişe verici. Araçlar. Pune Metro gibi büyük bir proje için tamamlanan bölümler Kasım ayında 1 lakh crore’den daha az bir aylık gelir elde etti ve kapasite kullanımı %1’in altındaydı.”
“Metro inşaat maliyetinin yalnızca %10’unu oluşturan uygun fiyatlı son kilometre bağlantısının olmayışı, yalnızca önemli mali kayıplara yol açmakla kalmıyor, aynı zamanda insanları toplu taşımayı tercih etmekten caydırıyor. Mehta, Pune’da toplu taşımayı daha rahat ve daha az gösterişli hale getirmek için tüm rotaları tamamlamak ve son kilometrede kesintisiz bağlantı sağlamak çok önemli” dedi.
6 Mart 2022’de Pune Metrosu’nun açılışından önce yalnızca iki hat faaliyetteydi; Vanaz Garware Koleji’ne ve Pimpri Phugewadi’ye. Hizmete girmesini takip eden yılda her iki güzergahta da toplam 1.978.160 yolcu seyahat etti; bu, o yıl ortalama 5.000 civarında yolcunun metroyu kullandığı anlamına geliyor. Daha sonra, genişletilmiş rotalar kullanıma sunulduğunda, günlük yolcu sayısı başlangıçta 65.000 civarına yükseldi, ancak sonraki birkaç ay içinde kademeli olarak azaldı.
Genel Müdür (idare ve halkla ilişkiler) Hemant Sonawane şunları söyledi: “Kasım ayında Pune Metro’yu kullanan kişi sayısında bir düşüş görüldü. Diwali’de çalışanların ve öğrencilerin tatil olması nedeniyle daha az yolcunun metroyu kullandığı tespit edildi. Bu bayram döneminde metro yolcu sayısında günlük bir düşüş yaşandı ve bu da toplam yolcu sayısı ve bilet gelirinde düşüşe yol açtı. Diwali’den sonra yolcu sayısı ve gelir de arttı.”
“Çoğu istasyonda son kilometre bağlantısını geliştirdik. Beş metro istasyonunda araba paylaşımı hizmetini başlattık. Yeni istasyonlar devreye girdikçe yolcu sayılarında ve gelirlerde artış göreceğiz. Biraz zaman alacak. Ramwadi, Kalyani Nagar, Yerawada, Swargate ve Mandai henüz bağlanmamış ana tren istasyonlarıdır. Bağlandıklarında değişimi göreceğiz. Yakında bağlantıyı artıracağız. Yolcu sayısı ve yolcuların tepkisi yavaş ve kesin bir şekilde artacak” dedi Sonawane.
Bu arada Pune Metrosunu günlük olarak kullanan yolcular seyahat ihtiyaçları için kart seçiyor ve bugüne kadar 28.930 Metro kartı dağıtıldı. Sonawane, bu kart sahipleri arasında metro biletlerinde %30 indirimden yararlanan 4.136 öğrencinin bulunduğunu söyledi.