Yeriniz: Pune’daki BRTS güzergahında etkili bir trafik planı yürürlükte olmalıdır

hulya

New member
Yetkililer BRTS projesini güçlendirmeli


Taşıtlar, Pune’daki BRTS güzergahında PMPML otobüsünü bekliyor. (HT DOSYASI)

Otobüs Hızlı Geçiş Sistemi (BRTS) projesi toplu taşıma durumunu iyileştirmek için kentte tanıtıldı. Tesis, toplu taşıma otobüsleri için özel bir rota sağlarken, diğer yollar özel araçlar tarafından kullanılır ve potansiyel olarak meşgul olabilir. Gideceği yere özel araçlara göre daha hızlı ulaşan bu otobüsleri kullanmaları teşvik edildiğinden beklenen yolcu hacmi hedefine ulaşılamadı. Projenin tasfiyesi doğru bir adım değil. Bunun yerine yetkililer, metrobüs güzergahlarına daha fazla otobüs eklemek ve otobüslerin iyi durumda olmasını sağlamak gibi projenin mevcut kapasitesini güçlendirecek önlemler almalıdır. Elektrikli otobüsler vatandaşlar arasında giderek daha popüler hale geliyor, bu nedenle e-otobüslerin sayısının artması gerekiyor. Bu tür adımların proje üzerinde olumlu bir etkisi olacaktır.

Harshad Abhyankar, Yönetmen, Save Pune Trafik Hareketi

Sökmeden önce projeyi inceleyin

Pune Mahanagar Parivahan Mahamandal Ltd (PMPML) otobüsleri, BRTS şeritleri nedeniyle trafiğe takılmaz ve varış noktalarına ulaşmaları için onlara zaman kazandırdığı için yolcular için bir nimettir. Trafik sıkışıklığının büyük ölçüde artan özel araç kullanımından kaynaklandığı bilinen bir gerçektir. Ancak yetkililer özel araç sayısını azaltmak için herhangi bir adım atmadı. Ek olarak, Pune Municipal Corporation (PMC) tarafından BRTS’yi azaltmanın trafik koşullarını iyileştirmeye yardımcı olacağı sonucuna varan hiçbir çalışma yayınlanmamıştır. BRTS projesini sökmeden önce, yetkililer en azından detaylı bir çalışma yapmalıdır.

Ranjit Gadgil, Program Direktörü, Parisar

BRTS ulaşım sorunlarıyla ilgileniyor

Pune BRTS, dünya çapındaki karşılaştırılabilir kuruluşundan önemli ölçüde daha düşüktür. Tüm trafik planlayıcıları yıllardır en yüksek kalitede 100 km’lik bir BRTS ağının PMPML’yi önemli ölçüde güçlendireceğini ve trafik sorunlarını çözeceğini söylüyor. Hem Pune Municipal Corporation’ın (PMC) hem de Pune Büyükşehir Bölgesi Kalkınma Otoritesi’nin (PMRDA) kapsamlı hareketlilik planı, toplu taşımanın payının mevcut %16’dan %40-50’ye çıkarılması gereğini açıkça vurgulamaktadır. Bu nedenle yetkililer, şehrin toplu taşıma sistemini iyileştirmeye yardımcı olacak olan BRTS’yi güçlendirmek için güçlü önlemler almalıdır.

Sanskriti Menon, Temsilci, Çevre Eğitimi Merkezi

BRTS güzergahlarında trafik sıkışıklığı

Mevcut hatlar trafik sıkışıklığına neden olduğu için BRTS hatlarının kaldırılması gerekli bir adımdır. Mumbai şehrinin aksine, Pune BRTS’de sürekli bir otobüs servisi yoktur ve otobüs sıklığı daha azdır. Ahmednagar Yolu bölgesinden şehir yönetiminin ana ofisine gitmek ve varış noktasına ulaşmak için başka bir otobüse binmek gerekiyor. Bu sadece zaman alıcı değil, aynı zamanda telaşlı bir yolculuktur. Bu nedenle vatandaşlar toplu taşıma yerine özel araçla seyahat etmeyi tercih ediyor.

Manoj Sathe, Vimannagar’da ikamet ediyor

BRTS yolu sık kullanılmadı

Taşıtlar, toplu taşıma şirketi PMPML’nin kötü hizmetinden şikayet ediyor. Bu nedenle, BRTS yolu yaygın olarak kullanılmadı. Bunun yerine belirlenen güzergahı kullanmaya çalışan araç kullanıcılarına ceza kesildi. Trafik kazaları, Ahmednagar Road BRTS şeridindeki bir diğer önemli sorundu. Güzergâhın yıkılması trafik sıkışıklığının azaltılmasına yardımcı olabilir. Ancak BRTS şeritlerinin kaldırılmasından sonra yetkililerin bu güzergah için etkili bir trafik planı uygulaması gerekiyor.

Yerawada sakini Rahul Mane